Uzimajući u obzir ekonomsku situaciju u Zapadnoj
Evropi, visoku stopu nezaposlenosti mladih, takođe i ograničeni
ekonomski razvitak u većini novih zemalja Evropske unije, a isto tako i u
susednim zemljama, smatram preduzetništvo ključnim za podršku izlasku
iz krize i u mnogim zemljama jedinu šansu za mlade ljude da preusmere
svoj život iz ekonomske i lične stagnacije, kaže Derting za „Novu
ekonomiju“
Posle dvadesetpetogodišnjeg rada u strategijskom konsaltingu u jednoj
od vodećih Boston Consulting Group, Stefan Dertnig je odlučio da se
posveti mladim i nadolazećim preduzetnicima u Evropi. Upravo zato je u
martu boravio i u Srbiji. Cilj njegovog dolaska i pomaganja početnicima u
biznisu je, između ostalog, davanje doprinosa izgradnji Impact Hub
koncepta u Beogradu.
Šta vas je dovelo na radionicu Warm-up for Investment Ready Program u Beogradu?
Uzimajući u obzir ekonomsku situaciju u Zapadnoj Evropi (koja je u
svojoj najvećoj stagnaciji), visoku stopu nezaposlenosti mladih, takođe i
ograničeni ekonomski razvitak u većini novih zemalja Evropske unije, a
isto tako i u susednim zemljama, smatram preduzetništvo ključnim za
podršku izlasku iz krize i u mnogim zemljama jedinu šansu za mlade ljude
da preusmere svoj život iz ekonomske i lične stagnacije.
Ja sam Austrijanac, odskora sa prebivalištem u Beču i imam ličnih
prijatelja u Beogradu. Poznato mi je da su Srbi jaki i pouzdani radnici i
posvećeni graditelji, kad im se da prilika. Zato sam odlučio da dođem u
Beograd da bih video stanje preduzetničkog duha i da bih posvetio dan
potencijalnim preduzetnicima i pomogao im u uobličavanju ideja.
Živeći poslednjih 10 godina u Moskvi, sa prijateljima sam osnovao
start-up akademiju, koja je veoma uspešna u pripremanju timova za
sprovođenje vlastitih ideja i obezbeđivanju kapitala za pokretanje
posla. Dolaskom u Beograd, očekujem da vidim isto to – mlade, dinamične
preduzetnike, gladne da menjaju svet.
Šta mislite o srpskim startapovima koji su se predstavili na radionici?
Inicijalno, bio sam impresioniran i brojem i predanošću startapova koji
su se prezentovali. Neki su već pokazali čvrst koncept i počeli da na
ovaj ili onaj način sprovode svoje ideje. Za mene je najvažnije bilo da
vidim kako bi timovi jednog dana iskoristili to u oblikovanju svojih
ideja, da bi postali precizniji u nuđenju onoga što prodaju
potencijalnim kupcima i kakav bi bio očekivani uticaj tih poslova.
Nastavak teksta možete pročitati u devetom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs