Ovogodišnji Svetski dan zaštite životne sredine Lidl je obeležio sabiranjem rezultata brojnih akcija čišćenja otpada iz prirode, koje su sprovedene tokom aprila i maja u sklopu projekta „Čisto iz ljubavi“.
Tokom trajanja projekta kompanija Lidl Srbija je prikupila i uklonila 20 tona otpada iz prirode, a akcije čišćenja sprovedene su u deset gradova u Srbiji, uz pomoć partnerske organizacije „Čepom do osmeha“ i devet lokalnih organizacija kojima je Lidl pružio finansijsku podršku, a koje su sa volonterima čistile svoje gradove i mesta.
„Već četvrtu godinu zaredom sprovodimo projekat ’Čisto iz ljubavi’, a ovoga puta upravo je Svetski dan zaštite životne sredine povod da sumiramo rezultate i podsetimo zajednicu na značaj čuvanja prirode i njenih resursa. Zahvaljujemo se partnerima iz organizacije ’Čepom do osmeha’, kao i svim našim kolegama koji su učestvovali u akcijama uklanjanja otpada iz prirode“, rekla je Jasmina Šrndić, rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija.
Lidl je projektom „Čisto iz ljubavi“ prikupio više od 20 tona otpada, uključujući PET ambalažu, metal, papir, staklo, ali i komunalni otpad. Skoro pet tona reciklabilnog otpada poslato je na reciklažu. Gradovi u kojima se čistilo su Ćuprija, Leskovac, Prokuplje, Kruševac, Kragujevac, Gornji Milanovac, Senta, Nova Pazova, Sombor i Zrenjanin, a u svim akcijama je učešće uzeo značajan broj članova nevladinih organizacija, udruženja građana i đaka osnovnih i srednjih škola.
U osam gradova su održane i edukativne radionice u kojima je učestvovalo preko 700 mališana, sa ciljem podizanja ekološke svesti kod mladih, uz širenje empatije i solidarnosti prema osobama sa smetnjama u razvoju. Radionice je obeležila velika zainteresovanost dece, uz njihovo aktivno učešće.
„Pokazali smo da je umrežavanje moguće i da postoje ljudi u Srbiji koji zaista, čisto iz ljubavi, vode računa o životnoj sredini. Zato je sada posebno važno da zajedno nastavimo i da edukujemo pojedince i kažemo im da svojim izborima i svojim ponašanjem utiču direktno na naš ekosistem“, izjavila je Vanja Petković, predsednica udruženja „Čepom do osmeha“.
Kompanija Lidl Srbija je u martu mesecu otvorila konkurs na koji su organizacije koje se bave zaštitom životne sredine bile u prilici da se prijave za finansijsku pomoć u iznosu do 1.000 evra za potrebe jednodnevnog čišćenja. Na ovaj način Lidl je podstakao građane da preuzmu inicijativu kojom će svoj grad načiniti lepšim mestom za život.
Na konkurs se prijavilo 35 organizacija sa teritorije čitave države, od kojih je odabrano sledećih devet: „Animal Rescue Serbia“ iz Beograda, „Ekološki pokret“ iz Padine, „Full House“ iz Paraćina, „Gradska organizaciju penzionera“ iz Pirota, Odred izviđača „Crne rode“ iz Pančeva, Odred izviđača „Đorđe Simeonović“ iz Zaječara, Udruženje „Ekotopia“ iz Novog Sada, Udruženje građana „Ekolibri“ Obrenovac i Udruženje građana „Zlatiborski krug“ iz Čajetine.
Projekat „Čisto iz ljubavi“ deo je strategije kompanije Lidl Srbija pod nazivom „REset Plastic”, čija je važna komponenta, između ostalog, i uklanjanje plastičnog otpada iz prirode. Ekološka strategija „REset Plastic” je usmerena na pet oblasti delovanja – od smanjenja upotrebe plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike i uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti.
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jedan od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.000 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji. Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 67 prodavnica u 38 gradova širom zemlje.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
"Ne samo da smo usmereni ka tome da broj žena u kompaniji konstantno raste, od proizvodnje do rukovodećih pozicija, već je naša kultura takva da negujemo različitosti svakoga od nas. Trudimo se da podstiče...
O ulasku Srbije u Evropsku uniju, ali i izlasku Ujedinjenog Krajevstva iz tog saveza, izborima u Srbiji i medijima, ali i razlozima povećane ekonomske aktivnosti te države ka Srbiji, u intervjuu za Novu ekon...
Projekat „Ona zna“ će tokom četiri godine unapređivati ekonomsku inkluziju žena u Srbiji tako što će povećavati njihov potencijal za zapošljavanje, podsticati njihovo samozapošljavanje i samostalno poslovanje...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost