Vesti iz izdanja

28.05.2014. 15:19

Autor: Miloš Obradović

Malo Tržište prepreka za preduzetnike

Drako Budeč, predsednik kompanije Buck

Od 5. do 9. juna ove godine prvi put je šansu da postane najbolji
preduzetnik na svetu dobio neko iz Srbije. U Monte Karlu na dodeli
nagrada za preduzetnika godine od strane revizorske kuće Ernst i Jang
Srbiju je predstavljao Dark o Budeč vlasnik kompanije Buck, vodećeg
proizvođača osvetljenja u Srbiji i dobitni ka tri od četiri najveće
svetske nagrade za industrijski dizajn.

Događaj koji je okupio najbolje preduzetnike i najveće investitore na
svetu spremne da ulože u dobre ideje, bio je i prilika da se sklope
prijateljstv a, a neko od njih može biti i investitor u Srbiji, kaže
Budeč za Novu Ekonomiju.

Buck se od 1992. godine bavi osvetljenjem. Kako ste poceli i zašto baš ta oblast?

Rasveta je veoma bitna i interesantna i kada se dublje uđe u tu oblast,
ostaje se tu za ceo život. Uvek se nešto dešava, može da se doda
vrednost na tržištu kroz inovativniji pristup, stalno usavršavanje, nove
tehnologije, kao i povezivanje rasvete sa znacajem za zdravlje
pojedinca.

Postoji veza izmeu oblasti kojom se bavimo vec 20 godina i životno
važnih stvari za sve nas. Naša misija je da damo neki skroman doprinos,
da napravimo nešto što je zdravije, lepše, štedljivije, korisnije.
Pocetna znatiželja se danas razvila u ozbiljnu misiju da doprinesemo
nekom boljitku i to nije fraza koju sada svi stavljaju u svoje misije i
zato što je moderno, vec zato štoje to sada u genetskom kodu firme.

Razvijali smo se kao intelektualna firma, visokotehnološkog proizvoda,
originalnog dizajna i sada kada smo sve te ambicije zadovoljili, idemo
na nadogradnju.

Nadogradnja je rešenje zbog koga ce neko bolje da se oseca u prostoriji,
da mu bude prijatnije kuci, da se ne umara na poslu, da se u bolnici ne
oseca kao u kazamatu.

To se sve može uraditi osvetljenjem.

Znacaj svetla se cesto potcenjuje, dok strucnjaci, profesionalci krecu od njega.

Šta preduzetnika cini uspešnim?

Ako sam uspešan, to je zato što sam uspeo da se okružimpametnim ljudima.
Treba razlikovati licni uspeh i uspeh  firme. Uspeh pojedinca je uvek
ogranicen, ali uspeh firme je daleko iznad mogucnosti bilo kog
pojedinca. Dobar i pametan preduzetnik treba da pronađe komplementaran
tim koji cine pojedinci pametniji od njega u segmentu kojim se direktno
bave. Onaj ko to uspe nece imati problema i imace dobru perspektivu. Ko
hoce sve sam da radi, bez obzira na to koliko je pametan ili preduzetan
teško da ce imati kapacitet sve sam da izgura. Moja uloga u firmi je da
znam šta hocu da postignemo i u kom pravcu da pravimo iskorak, a sve
ostalo su komplikovanije stvari i zato je tu tim koji prati viziju i
misiju koje smo zajedno postavili.

Kakvi su uslovi za razvijanje preduzetništva u Srbiji?

Uslovi su odlicni kada ih sami napravite. U Srbiji vas niko ne sprecava
da budete preduzetnik. Možete da okupite pametne ljude, možete da
stupite u kontakt sa naucnim institucijama gde su takođe pametni ljudi.
Preduzetnici mogu da razreše sve probleme koji su tehnički deo posla i
da ostvare viziju i cilj.

Po meni, u Srbiji za preduzetništvo ne da nema nikakvih prepreka, već
ima dosta kreativnih i edukovanih pojedinaca. Teoretski i praktično
možete da realizujete svaku ideju u Srbiji, ali drugo je pitanje gde
ćete to prodati. Tržište je malo i siromašno. Ne možete u Srbiji prodati
neku inovaciju. To je osnovna prepreka u preduzetništvu.Ne možete samo
sa srpskim tržištem da razvijate preduzetnički duh jer nećete imati gde
da plasirate i naplatite ideju.

Nastavak teksta možete pročitati u prvom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.