AIK Banka je zasnovana na principima koji u sam centar poslovanja stavljaju klijenta i njegove potrebe, što implicira da je ulaganje u inovativna rešenja neminovno. Zašto jedno bez drugog ne može? U digitalnom svetu u kome živimo promene su jedina konstanta, jer se tehnologija menja iz dana u dan, uzimajući u obzir ponašanja i potrebe korisnika. Neophodno je da i veliki sistemi prate ove promene, jer time podižu kvalitet svojih usluga i grade, odnosno jačaju, partnerski odnos sa korisnicima svojih usluga. Upravo na ovaj način, iz potrebe korisnika, nastali su digitalni bankarski kanali poput elektronskog i mobilnog bankarstva, čime su uzeta u obzir dva vrlo važna segmenta: nedostatak vremena i komfor. Vreme je oduvek bilo jedan od najvrednijih resursa, ali je poslednjih godina postalo više nego jasno da je imperativ u saradnji njegova ušteda. Takođe, na ceni je i komoditet, jer je digitalizacija značajno uticala na promenu navika potrošača. Kompanije dugoročno neće uspeti da drže korak sa svetskim tržišnim liderima ukoliko ne ispune očekivanja svojih komitenata, a mi planiramo da budemo jedan od tih lidera.
Krojenje usluge po meri, odnosno segmentiranje podataka i prezentovanje klijentima ponude koja je pravljena samo za njih, ponovo nas vraća na jednu od gore pomenutih potreba, a to je ušteda vremena. Analitička obrada podataka donosi dodatne benefite i za klijenta i za banku. Korisnik bankarskih usluga sada ne mora da troši vreme u istraživanju i proceni koji je proizvod najadekvatniji za njihov stil života, već se elektronskom obradom i analizom dolazi do modela koji je u skladu sa životnim navikama konzumenta, a banka zatim nudi taj proizvod klijentu. Analiza podataka je oblast koja još nije dostigla svoj zenit, ali će korisnost ove vrste poslovanja uticati na njegovu sve veću zastupljenost.
Da li radite na stvaranju inovativnog okruženja, podsticanju novih kreativnih ideja?
Pre nekoliko godina, AIK Banka je pokrenula projekat pod nazivom „Lansiraj ideju”. Reč je o internom konkursu čiji je cilj da sjajne ideje zaposlenih budu primenjene u praksi. Tokom prve faze, zaposleni prave predloge poboljšanja određenih servisa, ali i prezentuju ideje za nove projekte, a potom se pravi selekcija najinovativnijih rešenja. Odmah po odabiru najinovativnijeg kreće se u implementaciju, dok zaposleni bivaju nagrađeni za trud i doprinos, ali imaju i mogućnost da direktno učestvuju u projektu koji su oni pokrenuli.
Inovativnost je takođe i jedna od osnovnih vrednosti naše kompanije, pored odgovornosti, posvećenosti, poverenja i izvrsnosti, jer smo svesni koliko je ovakav način rada važan za poslovanje i dalji razvoj AIK Banke. Razmišljanje van nametnutih, standardnih okvira (engl. Out of the box) pruža priliku za dalji individualni razvoj zaposlenih, kao i za napredak kompanije. U obavljanju svakodnevnih aktivnosti, može se desiti da se zanemari ovaj aspekt, i upravo je to razlog zašto smo izuzetno posvećeni suprotnom – jačanju i negovanju ovog kvaliteta kod svakog pojedinca, ali i kreiranju pogodnih uslova za rasadnik ideja.
Da li inovacije utiču na povećanje prihoda u vašem poslovanju na duži ili kraći rok?
Inovacije nisu kratkoročna investicija, pa se tako i povrat ne očekuje u kratkom roku. Ulaganje u moderna i inovativna rešenja je zapravo način poslovanja, odnosno put kojim ste odabrali da idete. Ako kažemo da je neka kompanija inovativna danas, ta ista kompanija, bez daljeg investiranja, već sutra gubi svoj status. Naše strateško opredeljenje je digitalna transformacija, odnosno pružanje bankarskih usluga vrhunskog kvaliteta kroz digitalne kanale, ali i kroz mrežu filijala. Da bismo to postigli neophodno je da posmatramo prilike i inovativno razmišljamo, da budemo dosledni u implementaciji i istrajni u opredeljenju, kao što smo bili i do sada. Naglasio bih da inovacije nisu samo u digitalnoj formi, već i u načinu razmišljanja, prilagođavanju datim okolnostima, fleksibilnosti, pronalaženju drugačijih rešenja od onih naizgled logičnih. To je zahtevan, ali, verujem, ispravan pravac daljeg razvoja i uspešnog poslovanja.