BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Autor: Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora
Birajući put promene, svakog dana učimo, rastemo, menjamo naš biznis i nas kao njegov deo. Baš tako rastao je i naš godišnji Izveštaj, a danas, ovaj jubilarni predstavlja ogledalo naše uloge koju imamo u stvaranju održive budućnosti. Da budućnost bude bolja, čistija, održivija. Da ostavimo bolji svet za naredne generacije.
Pripremiti prvi izveštaj o održivom poslovanju zahtevalo je jasnu viziju, ali i hrabrost, jer smo bili među pionirima na domaćem tržištu. U vremenu izazova koji su stavljali na ispit celi svet tokom prethodne decenije, mi nismo videli samo izazove. Videli smo mogućnost da preispitamo načine na koje poslujemo i ostvarujemo uticaj. Birajući put promene, svakog dana učimo, rastemo, menjamo naš biznis i nas kao njegov deo. Baš tako rastao je i naš godišnji Izveštaj, a danas, ovaj jubilarni predstavlja ogledalo naše uloge koju imamo u stvaranju održive budućnosti.
Da budućnost bude bolja, čistija, održivija. Da ostavimo bolji svet za naredne generacije. Predano radimo na tome, svesni da je svaki rezultat i svaki deo procentnog poena, jedan korak ka napred. Održivost ne traži jednog velikog heroja, već rezultate postiže posvećenost na hiljade, stotine hiljada heroja, koji rade u istom cilju. Coca-Cola HBC i Bambi su tih preko 1.650 heroja koji 365 dana doprinose održivosti. Često s ponosom pomislim koliko je lako primenjivati održivost, kad imate zaposlene koji to ne vide kao zadatak, već kao ono čemu i sami žele da doprinesu.
Prepoznaju to i mladi, oni čija nam je budućnost zvezda vodilja. U velikom AIESEC istraživanju mladi su nam dodelili prvo mesto u kategoriji poslodavac lider. Priznanje koje posebno volimo, ali nas i obavezuje – da izrastemo u kompaniju budućnosti i za budućnost. Zato ulažemo u naše ljude – obezbedili smo im skoro 22.000 sati obuke; u naše kupce i partnere – uz snažan 24/7 portfolio, ali i deljenjem znanja kroz jedinstveni program Coke Academy; u naše zajednice – u čiji smo razvoj, zajedno sa Bambijem, uložili 340.000 evra. I sve to samo u 2022. godini.
Ulažemo i u ono što je zajedničko za sve nas – očuvanje resursa. U 2022, nastavili smo da smanjujemo potrošnju vode i energije po litru proizvedenog pića. U poslednjih 15 godina, Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode oko 54%, dok je potrošnja energije smanjena 59%.
Podržavamo potrošače u nameri da recikliraju. Sva naša pakovanja su reciklabilna, uveli smo dve velike inovacije na ambalaži – pričvršćene čepove i KeelClip kartonski poklopac za grupisane limenke, koje za cilj imaju smanjenje upotrebe plastike, ali i manje plastičnog otpada rasutog po prirodi.
Učestvujemo u lokalnim inicijativama za podsticanje reciklaže, donirajući potrebnu infrastrukturu, ali i u dijalogu o najboljem sistemu za ambalažni otpad, koji će dati najbolje rezultate – ne za jednu kompaniju, već za životnu sredinu koju delimo.
Postignuti rezultati u oblasti održivosti potvrđeni su i kroz dve prestižne nagrade od naše Grupe – Sustainability Award i Andrew David Cup nagradu, koja se dodjeljuje za rezultate u više oblasti – među kojim su zadovoljstvo zaposlenih, razvoj talenata, kvalitet, zdravlje i bezbednost na radu, održivo poslovanje, zadovoljstvo kupaca, finansije. Nagrade dolaze kao validacija svega što radimo, ali i podstrek, da ubrzamo tempo.
Brži tempo moguć je samo ako svi idemo u istom smeru. Zajedno, sa našim kupcima, dobavljačima, industrijom, zajednicom, možemo napraviti željene, pozitivne promene. Verujem u poruku našeg jubilarnoj Izveštaja o održivom poslovanju – da je održivost zaista snaga koja pokreće zajedničke promene.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE