
Želimo na prostor bivše Jugoslavije
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Autor: Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora
Birajući put promene, svakog dana učimo, rastemo, menjamo naš biznis i nas kao njegov deo. Baš tako rastao je i naš godišnji Izveštaj, a danas, ovaj jubilarni predstavlja ogledalo naše uloge koju imamo u stvaranju održive budućnosti. Da budućnost bude bolja, čistija, održivija. Da ostavimo bolji svet za naredne generacije.
Pripremiti prvi izveštaj o održivom poslovanju zahtevalo je jasnu viziju, ali i hrabrost, jer smo bili među pionirima na domaćem tržištu. U vremenu izazova koji su stavljali na ispit celi svet tokom prethodne decenije, mi nismo videli samo izazove. Videli smo mogućnost da preispitamo načine na koje poslujemo i ostvarujemo uticaj. Birajući put promene, svakog dana učimo, rastemo, menjamo naš biznis i nas kao njegov deo. Baš tako rastao je i naš godišnji Izveštaj, a danas, ovaj jubilarni predstavlja ogledalo naše uloge koju imamo u stvaranju održive budućnosti.
Da budućnost bude bolja, čistija, održivija. Da ostavimo bolji svet za naredne generacije. Predano radimo na tome, svesni da je svaki rezultat i svaki deo procentnog poena, jedan korak ka napred. Održivost ne traži jednog velikog heroja, već rezultate postiže posvećenost na hiljade, stotine hiljada heroja, koji rade u istom cilju. Coca-Cola HBC i Bambi su tih preko 1.650 heroja koji 365 dana doprinose održivosti. Često s ponosom pomislim koliko je lako primenjivati održivost, kad imate zaposlene koji to ne vide kao zadatak, već kao ono čemu i sami žele da doprinesu.
Prepoznaju to i mladi, oni čija nam je budućnost zvezda vodilja. U velikom AIESEC istraživanju mladi su nam dodelili prvo mesto u kategoriji poslodavac lider. Priznanje koje posebno volimo, ali nas i obavezuje – da izrastemo u kompaniju budućnosti i za budućnost. Zato ulažemo u naše ljude – obezbedili smo im skoro 22.000 sati obuke; u naše kupce i partnere – uz snažan 24/7 portfolio, ali i deljenjem znanja kroz jedinstveni program Coke Academy; u naše zajednice – u čiji smo razvoj, zajedno sa Bambijem, uložili 340.000 evra. I sve to samo u 2022. godini.
Ulažemo i u ono što je zajedničko za sve nas – očuvanje resursa. U 2022, nastavili smo da smanjujemo potrošnju vode i energije po litru proizvedenog pića. U poslednjih 15 godina, Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode oko 54%, dok je potrošnja energije smanjena 59%.
Podržavamo potrošače u nameri da recikliraju. Sva naša pakovanja su reciklabilna, uveli smo dve velike inovacije na ambalaži – pričvršćene čepove i KeelClip kartonski poklopac za grupisane limenke, koje za cilj imaju smanjenje upotrebe plastike, ali i manje plastičnog otpada rasutog po prirodi.
Učestvujemo u lokalnim inicijativama za podsticanje reciklaže, donirajući potrebnu infrastrukturu, ali i u dijalogu o najboljem sistemu za ambalažni otpad, koji će dati najbolje rezultate – ne za jednu kompaniju, već za životnu sredinu koju delimo.
Postignuti rezultati u oblasti održivosti potvrđeni su i kroz dve prestižne nagrade od naše Grupe – Sustainability Award i Andrew David Cup nagradu, koja se dodjeljuje za rezultate u više oblasti – među kojim su zadovoljstvo zaposlenih, razvoj talenata, kvalitet, zdravlje i bezbednost na radu, održivo poslovanje, zadovoljstvo kupaca, finansije. Nagrade dolaze kao validacija svega što radimo, ali i podstrek, da ubrzamo tempo.
Brži tempo moguć je samo ako svi idemo u istom smeru. Zajedno, sa našim kupcima, dobavljačima, industrijom, zajednicom, možemo napraviti željene, pozitivne promene. Verujem u poruku našeg jubilarnoj Izveštaja o održivom poslovanju – da je održivost zaista snaga koja pokreće zajedničke promene.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Sve do pre par meseci, delovalo je da vlada može bez većih ekonomskih problema da „progura“ ovu i sledeću godinu. To više ne deluje tako izvesno: pored međunarodnih okolnosti koje su sve nepovoljnije usled p...
Nakon tragedije 1. novembra kada je u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo sada već 16 ljudi, nakon kasnijih istraga, smena, ostavki i hapšenja, optužbi za nepoštovanje propisa, pož...
Vesti iz izdanja društvena odgovornost
Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema i kompanije Bambi u Srbiji predstavljena je u okviru panel-diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije“ na Kopaonik biznis forumu
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE