INTERVJU Ognjen Lazić, direktor marketinga i Commex-a kompanije Bambi
Liderska pozicija je tvrđava koja se čuva. Ne odustajući od neprikosnovenih standarda, sadašnju poziciju na tržištu ostvarili smo neprekidnim inovacijama kako kada je reč o novim recepturama tako i prilagodljivim pakovanjima...
Po treći put, zajedno sa kompanijom Coca-Cola HBC Srbija, kompanija Bambi predstavila je Izveštaj o održivom poslovanju, upoznajući javnost sa rezultatima i aktivnostima u domenu održivosti za 2022. godinu.
Za požarevačkog konditora rekord je reč koja najvernije opisuje poslovanje u prethodnoj godini, a Ognjen Lazić, direktor marketinga i Commex-a ističe da su upravo izazovi bili najsnažniji motivi koji su kompaniju osnažili na liderskoj poziciji.
Kao novi direktor marketinga i Commex-a u kompaniji Bambi, kako vidite poslovanje kompanije u prethodnom periodu?
Od 2018. godine, deo sam kompanije Bambi i kao finansijski direktor učestvovao sam u brojnim inicijativama i projektima u oblasti finansija, poslovnog planiranja i konsaltinga, pri čemu je najznačajnija bila tranzicija u Coca-Cola HBC porodicu.
Odnedavno, preuzeo sam ulogu direktora marketinga i Commex-a, fokusirajući se na dalji razvoj brendova i inovacije. Bambi je zaista briljirao prethodne godine. Sa naših linija u zemlju i svet otišlo je preko 33.000 tona keksa, što je 1.650 tona više u odnosu na 2021. godinu koja je do sada smatrana rekordnom. Da su naše tržišne ambicije opravdane, svedoči i činjenica da je svaki drugi keks u Srbiji, ali i svaki četvrti koji se pojede u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji, nastao u fabrici Bambi kao i da je naša Plazma u Sloveniji i Hrvatskoj najbrže rastući brend u kategoriji keksa.
Kako vidite vašu novu ulogu u danima koji dolaze?
Liderska pozicija je tvrđava koja se čuva. Ne odustajući od neprikosnovenih standarda, sadašnju poziciju na tržištu ostvarili smo neprekidnim inovacijama kako kada je reč o novim recepturama tako i prilagodljivim pakovanjima.
U cilju razvijanja kategorije barova, 2022. godine ponudili smo novo pakovanje Plazma Stiksa single pack, Plazma porodica postala je bogatija za novo porodično pakovanje PlazMix-a od 350g, a od ove godine i za novi ukus PlazMix Choco Crisps.
Wellness portfolio je od ove godine snažniji za još dva funkcionalna biskvita, i to prvi biskvit bez glutena – Wellness No Gluten Inside i Wellness YES Fiber High, biskvit prirodno bogat vlaknima.
Planiramo lansiranje novih proizvoda, proširenje asortimana i investiranje u marketing kako bismo održali visok nivo svesti o brendovima i privukli nove potrošače. Ali, iako smo hrabri inovirajući svoj portfolio, kvalitet je naša lična karta i to je agenda kojom ću se voditi na poverenoj poziciji.
Nedavno ste otvorili i Centar za istraživanje i razvoj (R&D centru) u fabrici u Požarevcu. Šta očekujete od ove investicije?
U naš inovativni R&D centar uložili smo preko dva miliona evra.
Ova laboratorija znanja i inovacija koja se prostire na preko 1.400 kvadrata funkcionalnog prostora biće rasadnik novih inovativnih rešenja čija je misija osvajanje novih tržišnih prostranstava i još snažnija naklonost potrošača. Verujemo da će upravo ovde doći do pravog malog „kreativnog okršaja“ među našim tehnolozima, na zadovoljstvo svih onih koji uživaju u ukusu naših inovativnih proizvoda.
Kakvi su planovi kompanije Bambi kada je reč o pozicioniranju na međunarodnom tržištu?
Naši proizvodi prisutni su u više od 20 zemalja, a naše ambicije za osvajanjem novih tržišta i jačanjem postojeće pozicije su sasvim izvesne.
To uključuje ulaganje u brendiranje, marketing i distribuciju. Pratimo trendove u prehrambenoj industriji i razmatramo nove mogućnosti za inovacije i diversifikaciju proizvoda. Naš cilj je da postanemo prepoznatljiv brend na globalnom nivou i da ostvarimo održiv rast na međunarodnom tržištu.
Kompanija Bambi sve je aktivnija kada je reč o održivim projektima. Kako gledate na postavljene ciljeve u ovoj oblasti?
Održivost i briga o zajednici je u osnovi svega što radimo. U 2022. nastavili smo sa donacijom naših proizvoda, a neprekidno primenjujemo mere koje smanjuju potrošnju prirodnih resursa i minimizuju negativne posledice po životnu sredinu. U prethodnoj godini smanjili smo količinu komunalnog otpada za 26,34%, kao i potrošnju vode po toni proizvoda. Izgradili smo i reciklažno ostrvo i proširili asortiman proizvoda sa „vegan“ i „bez glutena“ oznakama.
Osim toga, važno nam je da podržimo i domaću privredu kroz podršku lokalnoj zajednici, ali i jačanje domaćih dobavljača na koje je, samo u 2022. godini, utrošeno oko 76% budžeta za nabavku.
Rekordima koje smo postavili podigli smo lestvicu poslovanja, održivosti, timskog duha, empatije, uspeha. Ipak, ne plašimo se, jer su rekordi, kao što neprekidno ističemo, naša jedina mera.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok