
KUPCIMA JE SVAKI DINAR VAŽAN
Bilo je u poslednjih pet godina dosta poslovnih izazova, ali kada pogledamo iza sebe i vidimo koliko se toga promenilo i koliko smo kao kompanija iz dana u dan napredovali, mogu slobodno da kažem da su nas s...
Osnivanje registra nije neuobičajena praksa u svetu, naprotiv. Međutim, funkcionisanje ovog registra u praksi, poštovanje pravila od strane trgovaca i doslednost državnih organa u sprovođenju javnih ovlašćenja u Republici Srbiji će se tek naći na ispitu
Dok se svest trgovaca i potrošača o međusobnim pravima i obavezama u međusobnim pravnim poslovima i dalje formira, u septembru smo dobili novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je u primeni od 19. decembra. Pored nekoliko izmena i dopuna, među kojima je i dodatno regulisanje potrošačkih sporova, kao i vansudsko rešavanje istih, važna novina je i uvođenje registra „Ne zovi“, koji ima za cilj uspostavljanje većeg nivoa zaštite podataka o ličnosti potrošača. U pitanju je baza podataka građana koji su se izjasnili da ne žele da primaju pozive i poruke u svrhe promocije koja se od strane trgovaca obavlja telefonom.
Predmetnim registrom će upravljati RATEL, s tim što upis i ispis podataka potrošača u ovu bazu neće raditi ta agencija, već će taj deo usluge obavljati operator elektronskih komunikacija koji sa potrošačem ima zaključen ugovor o korišćenju javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga. Operatori neće biti ovlašćeni da naplaćuju ovu vrstu usluge.
Kada, dakle, potrošač istakne zahtev za upis u registar na unapred propisanom obrascu, operator je dužan da upiše njegove podatke u registar i to u roku od sedam dana od dana prijema zahteva potrošača.
Od podataka o ličnosti, registar će obrađivati ime i prezime potrošača, jedinstveni matični broj potrošača, broj telefona i datum upisa u registar, s tim što će javno biti dostupan samo datum upisa i broj telefona, bez otkrivanja identiteta njegovog korisnika.
Pravno dejstvo upisa u registar
Uvođenje predmetnog registra u naš pravni sistem otvara i pitanje dejstva upisa u isti prema ranije ili kasnije datom posebnom pristanku potrošača nekom trgovcu kojim se saglasio da ga ovaj može kontaktirati u svrhe promocije. Zakonodavac je to pitanje rešio odredbom da pristanak potrošača na obradu njegovih podataka u svrhe direktnog oglašavanja, koji je dat trgovcu prethodno ili nakon upisa u registar, važi do opoziva tog pristanka, nezavisno od upisa u registar. Dakle, potrošač nezavisno od upisa u registar može ostaviti na snazi ili opozvati prethodno datu saglasnost za prijem poziva ili poruka.
U pogledu registra i dejstva upisa u isti, zakonodavac razdvaja direktno oglašavanje putem telefonskog poziva i poruke od drugog vida elektronske komunikacija, poput imejla.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Bilo je u poslednjih pet godina dosta poslovnih izazova, ali kada pogledamo iza sebe i vidimo koliko se toga promenilo i koliko smo kao kompanija iz dana u dan napredovali, mogu slobodno da kažem da su nas s...
Vesti iz izdanja Javne finansije
Leks specijalis zakasnio da dobije kritiku u izveštaju EK Građevinsko čedo vlasti van kontrole javnosti Bageri i građevinske mašine počeli su da pripremaju prostor za izgradnju paviljona novog sajma u Su...
KARAKTERISTIKA SVIH VELIKIH PROJEKATA OVE VLASTI: IZVOĐAČI SE (GOTOVO) UVEK BIRAJU U NETRANSPARENTNIM PROCEDURAMA, BILO PO MEĐUDRŽAVNIM SPORAZUMIMA BILO PO „LEKS SPECIJALISIMA“, RADOVI REDOVNO KASNE, A KONAČ...
Saradnja između organizacija civilnog sektora i kompanija omogućava da kompanije prepoznaju potrebe ne samo civilnog sektora, već i njihovih direktnih korisnika i da svoja davanja usmere društvu tako da pomo...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE