Vesti iz izdanja

30.04.2025. 05:15

Galenika

Autor: Nova ekonomija

Stalnim promenama konstantno na vrh

INTERVJU: Josif Jušković, direktor sektora pravnih poslova, Galenika

Osamdeset godina Galenike...

U godini kada obeležava 80 godina na vrhu farmaceutske industrije kao sinonim za zdravlje, kvalitet, i poverenje, kompanija Galenika nastavlja sa konstantnim rastom kroz proširenje portfolija proizvoda, internacionalizaciju poslovanja i ulaganjem u ljude. O balansu između tradicije i budućnosti, poslovnoj ekspanziji kompanije, značaju intelektualne svojine u poslovanju, reputaciji i planovima za naredni period, razgovarali smo sa Josifom Juškovićem, direktorom sektora pravnih poslova u kompaniji Galenika

NE logo za pitanje u intervjuu Galenika obeležava 80 godina uspešnog poslovanja, jubilej kojim se retko koja kompanija može pohvaliti. Koliki je izazov održavati balans između tradicije i budućnosti?

Svoju posvećenost ljudima i vernost zdravlju Galenika živi svakodnevno, proizvodeći najkvalitetnije proizvode, uz fokus na brigu o ljudima i prevenciji. Nema puno kompanija na ovim prostorima koje su uspele da se održe u ovako dugom periodu. Već 80 godina, Galenika pokazuje rezistentnost, uspeva da prevaziđe sve izazove i da ostane dosledna sebi. Za Galeniku se može reći da je brend koji su stvorili zaposleni svojom posvećenošću i stručnošću.

 

 Osobine koje smatram našim prednostima su:

  • Istrajnost i rezistentnost: U našem slučaju to je volja za uspehom, uprkos izazovima koji se nalaze na putu, ali i mogućnost prilagođavanja novim okolnostima tržišta.
  • Stručnost: Našom stručnošću i vizijom za budućnost, predvodimo i težimo da predvodimo dalji razvoj farmaceutske industrije.
  • Inovacije: Posvećeni smo rastu, a to znači da se držimo naših vrednosti, ali se i u kontinuitetu menjamo i transformišemo tj „iznova izmišljamo sebe“ za potrebe zdravlja budućnosti.

 

NE logo za pitanje u intervjuu Poslednjih godina vidimo značajne korake u poslovnoj ekspanziji Galenike. Koje su ključne karakteristike tog puta rasta?

Osamdeseti jubilej Galenike je u znaku ekspanzije – kako portfolija proizvoda, tako i dalje internacionalizacije poslovanja i kontinuiranih inovacija. Biti konstantno u vrhu farmaceutske industrije celog regiona, kao sinonim za zdravlje, kvalitet i poverenje, predstavlja veliko dostignuće kompanije. Ilustracije radi, za sedam godina od kada je deo brazilske NC Grupe, Galenika je proizvela preko 310 miliona pakovanja proizvoda, i povećala je prodaju u Srbiji za čak 84 odsto. Investirano je u izgradnju tri nove fabrike kao i modernizaciju i proširenje kapaciteta postojećih postrojenja, značajno je povećan portfolio proizvoda – u Srbiji i tržištima regiona na kojima Galenika posluje je realizovano preko 500 registracija proizvoda, a uz strateško partnerstvo sa sestrinskom firmom iz Brazila – EMS, Galenika je uspešno realizovala transfer tehnologije za 13 proizvoda iz novije generacije generičkih lekova. Ovo strateško partnerstvo je pružilo vetar u leđa Galenikinoj poslovnoj viziji i ubrzalo rast i inovacije.

NE logo za pitanje u intervjuu Moderan poslovni svet se ne može zamisliti bez žigova i brendova. Koliki je značaj zaštite intelektualne svojine u poslovanju Galenike?

Od početka svog poslovanja, Galenika značajan segment poslovne politike bazira na intelektualnoj svojini. To je nesumnjivo važan deo u razvoju korporativnog brenda Galenika, koji je postao čuven žig, koji ima dobru reputaciju i kome se veruje. Isto je i sa našim proizvodima. Štiteći svoje žigove, Galenika štiti znanje, tradiciju, kvalitet, potrošače, i svoje pacijente. Tome u prilog ide i nagrada Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (WIPO) dodeljena Galenici za domaće pravno lice sa najvećim intenzitetom korišćenja međunarodnog sistema registracije žigova tokom 2023. godine.

NE logo za pitanje u intervjuu Digitalna ekonomija i primena veštačke inteligencije postaje sve veća stvarnost u poslovanju. Gde se nalazi Galenika na tom polju?

Svedočimo rapidnom razvoju veštačke inteligencije (AI) i njene primene u skoro svim oblastima poslovanja i nauke. U tom smislu, AI je zastupljena i u farmaceutskoj industriji. Galenika prepoznaje AI kao neizbežnog partnera za dodatni razvoj kompanije. Na putu da postane „inteligentna kompanija“ Galenika je uložila značajnu energiju i sredstva. Od najsavremenijeg softvera za upravljanje poslovnim procesima, preko interno razvijene IoT platorme za praćenje proizvodnje, kao i implementacije platforme za poslovnu inteligenciju i prediktivnu analitiku – samo su neke od inovacija koje je Galenika uvela u prethodnih sedam godina. I tu ne stajemo, jer digitalizacija poslovanja predstavlja kontinuiranu investiciju. U ovom segmentu, fokus stavljamo i na uvođenje alata veštačke inteligencije za unapređenje operativne i komercijalne efikasnosti.

 

Biti konstantno u vrhu farmaceutske industrije celog regiona, kao sinonim za zdravlje, kvalitet i poverenje, predstavlja veliko dostignuće kompanije

 

NE logo za pitanje u intervjuu Usklađenost poslovanja je poslovna potreba novog doba. Koliko u savremenim uslovima poslovanja znače compliance timovi?

U svetu novih propisa i pravila poslovanja koji se usložnjavaju, compliance timovi su neminovna potreba. Compliance je čuvar vrednosti, kapitala koji je uložen, ali reputacije kompanija. Mi u Galenici razumemo industriju u kojoj radimo, trudimo se da minimizujemo rizike koje ta industrija nosi, razumemo proizvode, kao i uslove koje jedna kompanija treba da zadovolji kako bi ispunila sve standarde poslovanja koji se od nje očekuju. Compliance nije samo praćenje propisa – to je proces konstantne edukacija menadžmenta i zaposlenih kako bi razumeli sve potrebe usklađenosti poslovanja sa pozitivnim propisima.

NE logo za pitanje u intervjuu Poslovna reputacija nije slučajnost. Šta po vama čini reputaciju kompanije Galenika?

Nije slučajno što nismo toliko marketinški agresivni, s obzirom na to da 80 godina Galenika predstavlja sinonim za Zdravlje, Kvalitet i Poverenje. Na putu posvećenosti ljudima i vernosti zdravlju, stručnost i kvalitet su nam prioritet. Generacije zaposlenih utkale su svoje znanje u razvoj kompanije, dok su sa druge strane generacije potrošača Galenici poverile najvrednije što imaju – svoje zdravlje, i još uvek to čine. I tu leži srž naše reputacije.

NE logo za pitanje u intervjuu Šta smatrate glavnim prioritetima kada je u pitanju dalji razvoj Galenike?

Odgovorno poslovanje i posvećenost ljudima i vernost zdravlju su nam na prvom mestu. Za dalji rast Galenike, u ključnom fokusu ostaju – kvalitet proizvoda, investicije, digitalizacija i internacionalizacija poslovanja. Strateško širenja portfolija i razvoj brendova u skladu sa savremenim potrebama potrošača, nastavljaju da budu jedan od stubova rasta. Pored toga, Galenika se sprema za veliku inovaciju na tržištu u vidu platforme za peptide, na kojoj radimo zajedno sa sestrinskom kompanijom EMS u Brazilu.

Paralelno, započinjemo i poslovne aktivnosti na tržištima Latinske Amerike i planiramo dinamičan rast na novim tržištima Evrope i MENA regiona. Sa ponosom mogu da zaključim da istrajnost, odgovornost i inovacije Galeniku inspirišu i čine odlučnom da traje kroz budućnost, a ovo je bilo prvih 80 godina. Računajte na nas.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.