Srbiju vidimo kao ključno tržište za dalji rast. Nastavićemo da ulažemo, zapošljavamo i razvijamo lokalne proizvode, ali i da razmatramo mogućnosti akvizicija manjih proizvođača koji dele naše vrednosti. Novi logistički centar biće oslonac za taj razvoj
Osnovana davne 1932. godine u Grčkoj, kompanija Vitex S.A. izrasla je iz porodičnog biznisa u jednog od vodećih proizvođača boja i građevinske hemije u jugoistočnoj Evropi. Sa sedištem u Atini, Vitex danas poseduje četiri moderne proizvodne jedinice, istraživački centar i filijale u Srbiji i Bugarskoj, zapošljava više od 480 ljudi i posluje u više od 20 zemalja širom sveta. Tokom devedesetih godina kompanija je započela internacionalizaciju, a 2001. godine otvorila je svoje predstavništvo u Srbiji. Od tada, Vitex je postao sinonim za kvalitetne proizvode, inovacije i održivo poslovanje, usmereno ka razvoju lokalnih tržišta i jačanju poverenja sa partnerima i potrošačima. O izazovima i inovacijama, s nama je razgovarao gospodin Armodios Yannidis, CEO Vitex S.A.
Vitex je nedavno proslavio 25 godina poslovanja u Srbiji. Kako gledate na taj put i šta ovaj jubilej znači za vas?
Ovaj jubilej za nas ima i poslovni i emotivni značaj. Kada smo 2001. godine osnovali Vitex-Hermes u Staroj Pazovi, verovali smo da Srbija ima ogroman potencijal – ne samo kao tržište, već i kao zajednica posvećenih profesionalaca. Tokom dve i po decenije, Vitex je postao prepoznatljivo ime i sinonim za kvalitet i pouzdanost. Ponosan sam na poverenje koje smo stekli – kod klijenata, partnera, zaposlenih i porodica koje Vitex danas doživljavaju kao deo svog života.
Ova godina za nas je važan i novi iskorak – pokretanje proizvodnje suvih maltera, što dodatno širi naše poslovanje i omogućava da građevinskom sektoru ponudimo celovita i održiva rešenja.
Srbija je danas ključni regionalni centar Vitex-a. Šta za kompaniju znači otvaranje novog logističkog centra u Staroj Pazovi?
Novi logistički centar, površine 12.000 m², sa savremenim kancelarijama i skladištem od 1.600 m², omogućava nam da brže i efikasnije distribuiramo proizvode širom Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Ova investicija ima dvostruki značaj – praktični i simbolični. Sa jedne strane, ona povećava našu operativnu efikasnost, a sa druge, pokazuje naše čvrsto opredeljenje da Srbija ostane srce našeg poslovanja na Balkanu.
Za naše kupce to znači pouzdaniju isporuku i veću podršku, a za nas poruku da Vitex nije samo investitor – već dugoročni partner i deo lokalne zajednice.
Gradimo kulturu poverenja, transparentnosti i međusobnog poštovanja – bilo da se radi o odnosima unutar kompanije, sa partnerima ili sa zajednicom
Vitex je kompanija sa tradicijom, ali i modernim pristupom inovacijama i održivosti. Kako uspevate da uskladite ta dva principa?
Ta ravnoteža je suština našeg uspeha. Tradicija nas uči vrednostima – integritetu, odgovornosti i poverenju – dok nam moderni pristup omogućava da inoviramo i predvidimo potrebe tržišta. Vitex danas posluje po modelu koji ja nazivam F2F – Family to Family, gde se odnosi sa partnerima i kupcima zasnivaju na poverenju i zajedničkim vrednostima.
Ovaj model, koji trenutno proučavaju Harvard i Cranfield University, pokazuje kako porodične kompanije mogu stvoriti dodatnu vrednost kroz saradnju sa drugim porodičnim biznisima i preneti te principe na šire tržište.
Istovremeno, posvećeni smo zelenoj tranziciji – proizvodimo boje sa niskim sadržajem VOC jedinjenja (isparljiva organska jedinjenja), premaze koji pročišćavaju vazduh u zatvorenom prostoru i termoizolacione sisteme koji doprinose energetskoj efikasnosti.
Vitex je dobitnik brojnih priznanja za ESG i inovacije. Koliko vam ta priznanja znače i kako ih povezujete sa poslovanjem u Srbiji?
Priznanja nam potvrđuju da radimo prave stvari, ali ono što nam je važnije jeste naš unutrašnji kvalitet – naučne publikacije naših istraživača, izveštaji o održivosti i HR standardi koje u svim zemljama gde poslujemo nadgleda KPMG. Naša filozofija se može sažeti u rečenici: „Mi uklanjamo toksine iz proizvoda i iz međuljudskih odnosa.“
To znači da gradimo kulturu poverenja, transparentnosti i međusobnog poštovanja – bilo da se radi o odnosima unutar kompanije, sa partnerima ili sa zajednicom.
Što se tiče Srbije, vidimo je kao ključno tržište za dalji rast. Nastavićemo da ulažemo, zapošljavamo i razvijamo lokalne proizvode, ali i da razmatramo mogućnosti akvizicija manjih proizvođača koji dele naše vrednosti. Novi logistički centar biće oslonac za taj razvoj.
Kako biste definisali svoj stil liderstva i filozofiju vođenja ljudi?
Moj pristup se zasniva na servant leadership filozofiji – verujem da je uloga lidera da pokaže pravac, olakša rad i ukloni prepreke kako bi ljudi mogli da daju svoj maksimum. Lider ne sme da bude prepreka, već oslonac. Kada zaposlenima pružite prostor da rastu, dobijate tim koji deli vašu viziju i stvara rezultate koji nadmašuju planove.
U Vitex-u verujemo da su ljudi naš najvredniji resurs – zato trajemo, zato rastemo i zato verujemo u budućnost.
Novi logistički centar, površine 12.000 m², sa savremenim kancelarijama i skladištem od 1.600 m², omogućava nam da brže i efikasnije distribuiramo proizvode širom Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Planiramo da pravno spojimo Yettel i SBB u 2026. godini. Ja vodim obe kompanije kroz proces integracije, a do tada SBB ima svog generalnog direktora i takva struktura mora da ostane na snazi sve dok spajanje ne bude u potpunosti završeno
Da je ekonomska situacija u državi gora nego što tvrdi vlada, pokazuje podbačaj u naplati PDV-a za 5,1% ili za 460 miliona evra. To je možda najbolјa slika ekonomske situacije, uprkos svim tvrdnjama vlasti k...
Dok se oko Generalštaba „lome koplja“ i zahuktava protestna kampanja, vlast je izgleda rešena da sprovede dogovor sa zetom Donalda Trampa. Ovo omogućuje lex specialis, koji je pod vlašću Aleksandra Vučića p...
Od početka ove godine pet fabrika najavilo je zatvaranje svojih pogona u Srbiji i otpuštanje radnika, samim tim će ukupno oko 5.400 ljudi ostati bez posla do kraja ove godine. Broj onih koji ostaju bez posla...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.