Vesti iz izdanja

31.08.2022. 17:19

Autor: Aleksandar Nikolić, vođa tima za projektovanje i izgradnju novog logističkog centra kompanije Lidl Srbija u Lapovu

„Zelena gradnja“ novog centra

Održivo poslovanje

Ono što smatram podjednako važnim je i angažovanje srpske privrede, tako što je čak 70 domaćih građevinskih firmi radilo na ovom projektu. Verujem da je ovo značajno i za razvoj opštine Lapovo

Četiri godine posle otvorenog prvog logističkog centra, u Novoj Pazovi, kompanija Lidl Srbija uspešno je otvorila i drugi objekat iz kog će svakodnevno snabdevati sve svoje prodavnice širom naše zemlje i dopremati uvek sveže i kvalitetne proizvode na rafove. O savremenom logističkom centru u Srbiji, razgovarali smo sa Aleksandrom Nikolićem, vođom tima zaduženog za projektovanje i izgradnju novog logističkog centra kompanije Lidl Srbija, u Lapovu.

Po čemu je logistički centar u Lapovu najmoderniji objekat ove vrste u Srbiji?

Kada smo pristupili planiranju izgradnje novog logističkog centra u Lapovu, od prvog dana bili smo posvećeni tome da projekat bude što uspešniji i nismo pristajali na kompromise u ostvarenju tog cilja. Naš najveći izazov koji smo postavili bio je da ovaj objekat bude izgrađen po sistemu „zelene gradnje“ i time doprinese postizanju održivosti koja je u celom svetu prioritet, pa tako i kod nas. Odlučili smo se da naš logistički centar bude lider u tome na tržištu, pa ću se pohvaliti time što smo na krov našeg objekta postavili čak 10.000 kvadratnih metara solarnih panela. Na ovaj način, iz ovog sopstvenog izvora energije, pokriva se 30% potrebnog kapaciteta električne energije za rad centra. Dodatno, pored sistema za efikasniju upotrebu energije, uveli smo sisteme i za uštedu vode, manju upotrebu veštačke svetlosti, a prilikom gradnje koristili smo održive materijale isključivo sa CE sertifikatima. O veličini objekta najbolje nam govore konkretne brojke –  površina je neverovatnih 57.000 kvadratnih metara, visina je 20 metara, ima čak 130 rampi za utovar i istovar i impresivnih 35.000 paletnih mesta, koliki je puni kapacitet objekta. Novi logistički centar karakteriše i moderno radno okruženje – od savremenih komisionih vozila sa kamerama, do automatizovanih sistema za razdvajanje robe i najavljivanje dolaska dobavljača – a sve u cilju lakšeg obavljanja posla za naše kolege i veće efikasnosti.

Koliko je koštala izgradnja ovog objekta i koliko je vremena bilo potrebno za realizaciju?

Sa izgradnjom našeg logističkog centra počeli smo u maju prošle godine i za rekordnih godinu dana smo sve priveli kraju. Veliku odgovornost smo imali od samog početka planiranja, pa i kasnije, tokom pripreme i gradnje objekta, budući da je reč o projektu i investiciji koja iznosi više od 70 miliona evra. Međutim, ono što smatram podjednako važnim je i angažovanje srpske privrede, tako što je čak 70 domaćih građevinskih firmi radilo na ovom projektu. Verujem da je ovo značajno i za razvoj  opštine Lapovo, gde smo pored zapošljavanja novih kolega iz ovih krajeva, izgradili i gotovo dva kilometara pristupnih saobraćajnica sa najmodernijom infrastrukturom i regulisali tok obližnjeg potoka.

Lidl logistički centar u Lapovu je sinonim za održivost. Možete li nam reći zbog čega?

Konstantno pratimo trendove u građevini kada je u pitanju zaštita životne sredine. Tako smo i 2018. godine za prvi logistički centar u Novoj Pazovi dobili internacionalno priznati LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) Gold sertifikat, koji potvrđuje poštovanje principa održivosti prilikom gradnje, a sada smo otišli korak dalje i u procesu smo sertifikacije za LEED sertifikat najvišeg ranga. Pored najveće uštede u vidu solarnih panela, koje sam već pomenuo, odgovorili smo i na mnoge druge zahteve, poput toga da su korišćene boje koje u svom sastavu nemaju „VOC“ sadržaj štetnih materija, niti iste emituju, parkinzi i krov objekta su od svetlih materijala, radi znatno manjeg zagrevanja površine i prijatnijeg boravka zaposlenima i vozačima. Rekuperaciju toplote iz sistema rashlade koristimo kao energiju za podno grejanje, a kišnicu sa krova čuvamo u rezervoarima i koristimo kao tehničku vodu za ispiranje toaleta. Kroz sve ove savremene sisteme uštedeli smo 45% energije u odnosu na referentne objekte ovog tipa, a upotrebu vode smanjili za 80%. Dodatno bih voleo da istaknem da je Lidl Srbija potpisnik „ZelEps“ ugovora sa Elektroprivredom Srbije, prema kome se sve naše prodavnice, kao i Upravna zgrada, Logistički centar u Novoj Pazovi i novi u Lapovu u potpunosti snabdevaju energijom dobijenom isključivo iz obnovljivih izvora.

Sa ponosom mogu da kažem da je izgradnjom Logističkog centra u Lapovu, kompanija Lidl Srbija dobila snažan vetar u leđa koji će pomoći da očuva svežinu i kvalitet svojih proizvoda i još brže i efikasnije ih dopremi do svojih prodavnica, kojih sada ima više od 60 u Srbiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.