Svet

10.06.2024. 16:11

Autor: Aleksandra Nenadovic

Aerodrom u Budimpešti prodat mađarskoj državnoj kompaniji i Vansiju za 3,1 milijardu evra

Svet

10.06.2024. 16:11

Mađarska državna kompanija Corvinus i francuski koinvestitor Vinci Airports kupili su aerodrom Budimpešta od dosadašnjeg glavnog akcionara AviAlliance i manjinskih akcionara, navodi se u saopštenju kompanije AviAlliance.                     

Kako prenosi Radio Slobodna Evropa, ministarstvo ekonomije Mađarske saopštilo je da je kupovina aerodroma koštala 3,1 milijardu evra, uz produženje prethodno datih kredita od 1,44 milijarde evra.

Zajedno sa našim suakcionarima, ukupno smo uložili više od 700 miliona evra u proširenje i razvoj aerodroma, navela je AviAlliance u saopštenju posle prodaje.

Corvinus je postao većinski vlasnik aerodroma sa 80 odsto udela, a njegov francuski partner Vansi imaće preostalih 20 odsto.

Corvinus su osnovali 1997. godine Mađarska razvojna banka, Ministarstvo privrede, Nacionalni komitet za tehnički razvoj, Mađarska izvozno-uvozna banka Rt. i Magiar Ekporthitel Biztosito Rt. Kompanija obezbeđuje poslovno finansiranje za strane investicije preduzeća registrovanih u Mađarskoj kroz kapitalna ulaganja i, u nekim slučajevima, pridružene članske kredite, na rok od 5-10 godina.

U saopštenju ministarstva se navodi i da će mađarska vlada i francuski koinvestitor raditi na tome da aerodrom u Budimpešti postane jedan od najboljih ne samo u regionu već i u svetu.

Aerodrom u Budimpešti je doživeo značajan rast u putničkom saobraćaju u vlasništvu AviAlliance, skoro udvostručivši ukupan broj putnika sa 8,4 miliona u 2008. na 14,7 miliona u prošloj godini, navela je kompanija u saopštenju posle prodaje.

Vansi u Srbiji

Vansi je jedan od najvećih aerodromskih operatera u Evropi, a upravlja i beogradskim aerodromom Nikola Tesla od 2018. godine.

Kompаnijа Vinci Airports Serbia je tada uplаtilа je jednokrаtnu koncesionu nаknаdu u iznosu od 501 milion evrа shodno Ugovoru o koncesiji kada je postala operаter аerodromа Nikolа Teslа nа period od 25 godinа.

U saopštenju je tada navedeno da Srbijа ostаje vlаsnik аerodromа, a da je tokom periodа trаjаnjа Koncesije Vansi dužnа dа uplаćuje koncesionu nаknаdu svаke godine, kаo i dа sprovodi ulаgаnjа u аerodromsku infrаstrukturu u rokovimа i u sklаdu sа Ugovorom o koncesiji.

Ukupnа vrednost trаnsаkcije je  prema tadašnjem saopštenju iznosila 1,46 milijаrdi evrа .

Vansi je uzeo kredit od ukupno 420 miliona evra, uz maksimalno vreme dospeća od 17 godina, kod četiri multilateralne institucije: Medjunarodne finanijske korporacije (IFC), Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Francuske agencije za razvoj posredstvom filijale Proparco i Nemačke organizacija za ulaganje i razvoj (DEG) i šest komercijalnih banaka (Unicredit, Intensa, Erste, Société Générale, Kommunalkredit i CIC).

Ti krediti, zajedno sa vlasničkim kapitalom koji je uložila kompanija koncesionar, omogućili su finansiranje prava na inicijalnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra, kao i radove na proširenju, modernizaciji aerodroma, koji su bili predviđeni ugovorom.

Aerodrom Nikola Tesla je prošle godine opslužio oko osam miliona putnika, što je bio rast od 42 odsto u odnosu na 2022. godinu, saopšteno je u januaru ove godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.