Svet

26.09.2013. 09:29

Seebiz

Autor: Nova Ekonomija

Agrokor mora da proda ili zatvori deo objekata

Svet

26.09.2013. 09:29

Zbog spajanja sa Merkatorom, Agrokor će najverovatnije morati deo prodajnih prostora da proda, da ih da u dugoročni zakup ili da ih zatvori.
Postupak ocene koncentracije Agrokora i Merkatora formalno još nije počeo, ali će Agrokor morati da predloži mere kojima će se otkloniti negativni uticaji koncentracije na tržišnu utakmicu pošto bi tržišni udeo preduzeća, koje bi nastalo spajanjem maloprodajne mreže Merkatora i Agrokora, odnosno Konzuma, u Hrvatskoj bio između 30 i 40 odsto, što je zabranjeno.
Agrokorova prijava koncentracije još nije dobila ocenu da je ispravna, izjavio je danas zamenik predsednice Veća za zaštitu tržišne konkurencije Mladen Cerovac. 
Agrokor je ponudio dopune prijave koje je Agencija za zaštitu tržišne konkurencije (AZTN) ocenila nedovoljnim, a najnovije dopune su stigle pre 3-4 dana, pa se još razmatraju, prenosi portal SEE biz. 
Jedino rešenje je da Agrokor deo prodajnih prostora proda, da ih u dugoročni zakup ili ih zatvori. 
Cerovac je rekao da će Agrokor u svakom slučaju morati dosta toga da proda i da bi bilo idealno da Agrokor uopšte ne preuzme Merkator u Hrvatskoj, dodajći da je slučaj vrlo složen. 
Posebno veliki negativan uticaj na tržišnu utakmicu koncentracija bi imala na području Zagreba i Zagrebačke županije, gde bi tržišni udeo dveju kompanija bio oko 50-60 posto. 
Odobrenje antimonopolskih agencija u Hrvatskoj i Sloveniji ključno je za zaključenje Agrokorovog preuzimanja Merkatora.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.