Vesti iz sveta

22.08.2023. 12:14

Axios

Autor: Čedomir Savković

AI „pretnja“ za firme koje naplaćuju vreme, a ne proizvod koji isporuče

Foto: Pixabay

Veštačka inteligencija, koja omogućava zaposlenima da rade brže i efikasnije, predstavlja pretnju za firme koje svoje usluge naplaćuju na osnovu vremena koje provedu obavljaući neki posao (a ne na  osnovu proizvoda koji isporuče).  

Većina agencija koje se bave odnosima sa javnošću, konsultantske firme, kao i brojne druge profesije, poput prava i računovodstva ostvaruju svoje prihode na osnovu vremena koje ulože u neki posao, a ne na osnovu onoga što isporučuju.

Upravo bi veštačka inteligencija (odnosno AI – artificial intelligence) mogla da promeni taj poslovni model, prenosi Axios.

Prema nanjovijim istraživanjima, 88 odsto ljudi iz oblasti PR-a (public relations, odnosi sa javnošću) kaže da će AI imati pozitivan uticaj na brzinu i efikasnost određenih zadataka, a 72 odsto kaže da će pomoći u smanjenju njihovog opterećenja, prema studiji koju je sproveo Annenberg Centar.

AI se već koristi za podršku PR zadacima kao što su generisanje kreativnog sadržaja, sprovođenje istraživanja, pisanje predloga, beleški i rezimea, distribucija saopštenja za štampu i ispunjavanje administrativnih obaveza.

Efikasnost je međutim „neprijatelj“ sistema naplate usluga, kaže Tim Vilijams, osnivački partner kompanije Ignition Consulting Group.

„Imate posla sa sistemom u kojem što brže radite, manje zarađujete. Brže rešavate problem, pa klijentu naplaćujete manje sati i zato zarađujete manje novca“, smatra Vilijams.

Kako se dodaje, 2022. godine, prosečan zaposleni u PR agenciji je naplatio 1.685 sati po ceni od 250 dolara po satu, donoseći prosečnu zaradu od 421.250 dolara godišnje, prema izveštaju kompanije Gould+Partners.

Agencije koje se oslanjaju na model prihoda koji se naplaćuju po satu mogu se sporo prilagođavati korišćenju veštačke inteligencije, glase neka od očekivanja analitičara.

Ipak, AI alati će omogućiti internim komunikacionim timovima da brzo završe dužnosti koje bi inače prepustili agencijama.

„Sat vremena je ‘input’, to je aktivnost. Saopštenje za javnost je ‘output’, tj stvarna isporuka koja ima vrednost…  Možete da platite 100 sati i da ne dobijete ništa od vrednosti“, kaže Vilijams.

Ipak, uvođenjem veštačke inteligencije u PR tokove rada, timovi mogu da rade brže i da budu produktivniji, što bi trebalo da im omogući da zarade novac na osnovu svojih doprinosa, a ne koliko im je vremena trebalo da doprinesu.

Novi profesor računarstva na Harvardu je – četbot

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.