Od pojave koronavirusa kao i u kontekstu klimatskih promena, potrošači postaju svesniji zdravstvenih, etičkih i ekoloških briga vezanih za industrijski meso. Od 2012. godine, ulaganja u ovaj sektor porasla su za neverovatnih 24 puta. U 2020. godini u ovaj sektor je uloženo 3,7 milijardi dolara na globalnom novou.
Sektor agrotehnologije i nove hrane pokazuje određenu tržišnu dobit, što je verovatno odraz interesovanja za ubrzanje održivijih metoda ishrane u svetu.
Tokom 2020. godine, pandemija je dovela do zatvaranja brojnih fabrika za preradu mesa i do rasprostranjenih kašnjenja u lancu snabdevanja mesom i mlečnim proizvodima, a jedan od rezultata je povećano interesovanje za alternative životinjskim proizvodima, kao i porast popularnosti „novog mesa“ (New Meat), takođe poznatog kao Alt Meat ili alternativni protein.
Cilj ovih proizvoda je da zamene tradicionalno meso, ovaj pojam obuhvata i meso stvoreno u laboratoriji i biljne alternative životinjskim proizvodima.
Sjedinjene Države ubedljivo drže najveći udeo investicija u novo meso, čak 58,5 odsto u 2020. godni, a postoje i drugi oblici podrške rastućoj industriji u drugim zemljama.
Berlinski ProVeg Incubator je jedan od ključnih igrača koji podržavaju tržište novog mesa, nudi bespovratna sredstva i opciona ulaganja u kapital za startapove koji razvijaju biljnu i kultivisanu hranu.
Big Idea Ventures je izdvojio fond od 50 miliona dolara za podršku razvoju biljnog mesa, morskih plodova i mlečnih proizvoda, kao i sastojaka i tehnologija koje podržavaju ove kategorije. Takođe nudi petomesečni akcelerator između Njujorka, Singapura i Pariza.
U Aziji, kineski Dao Foods Incubator nudi 80.000 dolara kompanijama fokusiranim na razvoj i rast alternativnih mesnih proizvoda, a Mylkubator je kultivisani i fermentisani alt-mlečni akcelerator koji podržava španska mlečna kompanija Calidad Pascual.
U 2019. godini, jedan od najvećih svetskih brendova alternativnih proteina, Beyond Meat, izašao je na berzu sa procenom od skoro 1,5 milijardi dolara, ova kompanija proizvodi izuzetno uspešan Beyond Burger i prijavila je neto prihod od 407 miliona dolara u 2020. godini, što je povećanje od skoro 37 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Drugi vodeći proizvođač hamburgera na bazi biljaka, Impossible Foods, prikupio je 200 miliona dolara u avgustu prošle godine čime je njegova procena dostigla 4 milijarde dolara.
U 2020. godini, međunarodna ekspanzija i partnerstva sa velikim lancima brze hrane bile su ključne teme u prostoru alternativnog mesa, kako je izvestio Institut za dobru hranu.
Primeri uključuju partnerstvo Starbucks-a sa Beiond Meat-om da lansira nekoliko artikala sa mesom na bazi biljaka u svojim prodavnicama u Kini, KFC koji dodaje biljne pileće komadiće (chicken nuggets) na svoje jelovnike u Kini i Lightlife vegansku piletinu u svoj kanadski meni, a kanadski lanci brze hrane Vhite Spot a Triple O usvajaju Impossible Burger.