Iako su trgovinski odnosi Vašingtona i Pekinga napeti, američki Boing je u Kini zvanično otvorio pogon za sklapanje svog aviona Boing 737.
Boing je, podsećaju strani mediji, lani uložio 33 miliona američkih dolara u preuzimanje većinskog udela u zajedničkoj investiciji s Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), kineskom kompanijom u državnom vlasništvu. Glavni cilj tog poslovnog poteza je i bio završetak pogona, u kojem će se finalizirati proizvodnja Boingovih aviona.
Reč je o potezu kojeg treba promatrati, ističu analitičari, kao deo Boingove utakmice s evropskim Erbasom za osvajanjem ogromnog kineskog tržišta.
Naime, Boing je lani Kinezima isporučio preko četvrtine svojih aviona, a procene govore da će potražnja za avionima na kineskom tržištu u narednih 20 godina biti takva da će Kina trebati čak 7.700 novih letelica, čija se vrednost procenjuje na 1,2 hiljada milijardi američkih dolara.
U Boeingu planiraju da će u Zhoushanu, gradu udaljenom 300-njak kilometara od Šangaja, godišnje proizvoditi 100 aviona, kao i da će njihov novi pogon u najmnogoljudnijoj zemlji sveta „olabaviti“ trenutno snažan pritisak na Boingov pogon u Sijetlu.