Svet

29.07.2014. 15:08

Business Insider

Autor: Nova Ekonomija

Apple nije previše zainteresovan za društvene mreže

Svet

29.07.2014. 15:08

Na Facebooku postoji posebna stranica za iPhone i prati je skoro 3.5 miliona fanova. Međutim, nju ne vodi kompanija iz Kupertina.
U pitanju je stranica koju vodi fan, a Apple ne poseduje Facebook stranicu za iPhone. 
Zapravo, Appleovo prisustvo na ovoj društvenoj mreži je pomalo čudno – postoji stranica za App Store kao i (jedva apdejtovana) stranica za Apple Inc. Takođe postoji i stranica za iTunes koja ima 32 miliona lajkova. 
Međutim, iPhone, možda najveći brend na svetu, nema zvanično prisustvo na najvećoj društvenoj mreži na planeti. 
Facebook stranica bi bila savršena za iPhone – postoji ogroman broj funkcija iPhonea za koje korisnici ne znaju ni da postoje, a ipak, Apple se drži podalje od ove društvene mreže i njenog ogromnog potencijala. 
U vezi sa ovim postojedve priče. 
Prva se odnosi na šefa marketinga Applea Fila Šilera i njegovo nerazumevanje društvenih mreža. Kada je Appleov sektor za marketing upao u krizu 2013. godine i kompanija počela da traži novu marketinšku agenciju, postojeća agencija, TBWA Media Arts Lab, predložila je da bi možda bilo dobro početi sa praćenjem društvenih mreža kako bi se videlo kako se Apple brend poredi sa konkurencijom. 
Šiler nije video potrebu za ovim: 
„Mislim da je izdvajanje novca za alate koji bi pratili društvene medije potpuno suludo. Lako je pratiti društvene medije. Ja to radim svaki dan, postoji veliki broj alata koji su potpuno besplatni“. 
Međutim, društvene mreže trenutno predstavljaju jedan od najvećih alata u marketingu danas. One mogu da naprave razliku između uspeha i promašaja, mogu da uzdignu ili unište kompanije. Primera radi, Samsung je lansirao Galaxy SIII na Facebooku. 
Mnoge velike kompanije imaju posebne timove koji se bave društvenim mrežama i koji broje na desetine zaposlenih, pa čak i kada samo prate reakcije korisnika. 
Iz ove perspektive, čini se kao da Apple ignoriše jedan od najboljih resursa koji ima na raspolaganju – svoju lojalnu armiju fanova. 
Drugo objašnjenje je najbolje sumirano u priči koju je objavio CNBC u vezi sa tim zašto Apple nema Twotter nalog. 
„Apple nema šta da dobije otvaranjem naloga na Twitteru. U pitanju nije kompanija koja će poput Stabucksa objavljivati promovisane tvitove koji se tiču pojeftinjenja određenih napitaka na određeno vreme. Apple pruža premijum iskustvo. Vi se obraćate Appleu a na Apple vama“, izjavio je analitičar Brajan Sozi za CNBC.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ovo vrelo leto nazalost cu provesti u Beogradu, i ako je nenormalo vruce sa temperaturama koje prelaye 36 stepeni, pravo rashladjenje i brckanje pronalazim na Adi ciganliji, u prelepom ambijentu cistog jezera i sume, uzivam u vodi, na suncu i u hladovini sa dobrom knjigom. Buduci da necu ici na more, ovo je moje savrseno leto na Beogradskoj Adi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.