Vesti iz sveta

11.02.2015. 15:05

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Apple sada vredi više od BDP-a Švajcarske

Vrednost američkog proizvođača elektronike Apple dostigla je rekordnu kapitalizaciju od 710 milijardi dolara, čime je Apple postao najskuplja firma na svetu.
Proizvođač iPhonea i iPada sada košta 300 milijardi dolara više od „drugoplasiranog“ ExxonMobile, a njegova vrednost je dva puta veća od kapitalizacije njegovog dugogodišnjeg glavnog rivala Microsofta. Akcije Applea porasle su u utorak 1,9 odsto, na 122,02 dolara. U januaru je Apple oborio istorijski rekord po tromesečnom neto profitu, zaradivši za tri meseca 18 milijardi dolara. 
Optimizam povodom akcija Applea vezan je, kako s novim modelima iPhonea plasiranim u septembru, tako i sa uspesima kompanije u Kini, gde je prodaja porasla 70 odsto u poslednjem obračunskom tromesečju, navodi Bloomberg. Kompanija se sprema da pusti na tržište novi proizvod – časovnik Apple Watch. 
Apple je u četvrtom kvartalu 2014. godine „uzeo“ rekordnih 93 odsto ukupnog profita industrije smartfona u svetu, prodajom 74,5 miliona komada smartfona iPhone, od kojih je ostvario profit između 12,6 i 13,5 milijardi dolara. 
Radi poređenja, bruto domaći proizvod (BDP) Švajcarske godišnje iznosti 685 milijardi dolara. Apple je tako sada bogatiji i od Švedske, Austrije, Danske, Izraela i mnogih drugih zemalja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ostaje jos i da kazu koliko se mladih odjavilo sa biroa zbog odlaska iz zemlje i koliko se zapislilo na upraznjena radna mesta koja su nastalaupraznjena zbog otkaza zsposlenih, a da je razlig otkaza oflazak iz Srbije. I sto ne kazu da je mortslitet veci od nataliteta i da u Srbiji vlada bela kuga.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.