Vozila opremljena internet konekcijom sve češće postaju izvor podataka za osiguravajuće kuće, koje putem posrednika razvijaju detaljne profile vozačkih navika pojedinaca.
Ova praksa dolazi u trenutku kada tradicionalni telematski programi, koji koriste aplikacije za pametne telefone ili posebne uređaje za praćenje vožnje, beleže nisku stopu prihvatanja među vozačima.
Kako bi nadomestile ovaj nedostatak, osiguravajuće kuće sada pristupaju podacima preko brokera podataka, što im omogućava prilagođavanje tarifa osiguranja na osnovu informacija prikupljenih od proizvođača automobila kao što su General Motors, KIA, Hyundai i Honda.
Iste kompanije prikupljaju podatke o vožnji koristeći „opcionu“ funkcionalnost unutar svojih aplikacija za pametne telefone, koje direktno komuniciraju sa vozilima.
Dok aplikacije vozačima nude savete za sigurniju vožnju i funkcionišu kao „treneri vožnje u džepu“, one istovremeno prodaju prikupljene podatke brokerima podataka, koji te informacije zatim prodaju osiguravajućim kućama.
Ovaj proces dovodi do situacija gde osiguravajuće kuće, na osnovu podataka povezanih sa vožnjom, mogu povećati premije osiguranja i do 20 odsto ili više, piše ExtremeTech.
Iako se pretpostavlja da su vozači svesni deljenja svojih podataka prilikom korišćenja aplikacija povezanih sa vozilima, čini se da se malo govori o deljenju podataka sa trećim stranama, što bi moglo postati osnova za tužbe, kako neki vozači već razmatraju.
BYD predstavio luksuzni električni automobil U9