Nova studija Univerziteta Centralne Floride otkrila je da su autonomna vozila sigurnija od automobila sa vozačima, ali da i dalje imaju problema pri vožnji u sumrak, zoru ili – tokom skretanja.
Istraživanje je pokazalo da su autonomna vozila uključena u manje nesreća nego automobili kojima upravljaju ljudi.
Međutim, pokazalo se da su autonomna vozila sklonija nesrećama u specifičnim situacijama.
Tokom slabog osvetljenja u zoru ili sumrak, šanse za nesreću su pet puta veće nego kod automobila koje voze ljudi. Tokom skretanja, autonomna vozila imaju skoro dvostruko veću verovatnoću za nesreću.
U poslednje vreme zabeleženo je nekoliko nesreća autonomnih vozila, uključujući i nedavni slučaj u Kaliforniji gde je vozilo u autonomnom režimu udarilo policijski automobil dok su policajci odgovarali na smrtonosnu nesreću.
U Ujedinjenom Kraljevstvu, zakon usvojen u maju omogućava autonomnim vozilima da se nađu na putevima do 2026. godine. Cilj ovog zakona je da se stvore nova radna mesta i poboljša bezbednost na putevima smanjenjem ljudskih grešaka koje doprinose 88% saobraćajnih nesreća.
Prošlogodišnja studija Instituta mašinskih inženjera u Velikoj Britaniji pokazala je da bi sedam od deset ljudi bilo nelagodno u vozilu bez ljudske kontrole, dok se skoro trećina ispitanika (29 odsto) brine kako bi autonomno vozilo reagovalo u nesreći, piše Sky News.
Istraživači Mohamed Abdel-Ati i Šengsuan Ding su analizirali podatke o nesrećama prikupljene od 2.100 autonomnih vozila i 35.133 vozila kojima upravljaju ljudi između 2016. i 2022. godine.
Otkrili su da su autonomna vozila manje sklona nesrećama tokom obavljanja rutinskih zadataka, kao što je održavanje pozicije u traci i prilagođavanje saobraćajnom toku. Takođe su se pokazala sigurnijima kada su udarena sa strane ili od pozadi.
Majkrosoft otpušta do 1.500 radnika zbog preusmeravanja kompanije ka veštačkoj inteligenciji