Svet

12.03.2020. 11:27

freshplaza.com

Autor: Nova Ekonomija

Belgijski odgovor na pad potražnje za krompirom

Foto: Pixabay

Svet

12.03.2020. 11:27

Belgija, zemlja poznata po proizvodnji i potrošnji krompira, godinama unazad suočava se sa padom potražnje za krtolama, koja se dešava i u ostatku sveta. Jedna mala porodična kompanija je uočila da kupci krompira u Belgiji više vole da pazare manje količine opranog povrća, kako bi sami mogli da procene njegov kvalitet, navodi portal FreshPlaza.

“Oprani krompir mora biti kvalitetniji od neopranog. Na čistom krompiru mogu se videti mrlje”, navode iz porodične firme “Jansegrs” koja ima šest hektara zasađenog krompirom.

Kada su primetili da raste potražnja za opranim krompirom, uložili su u mašine za čišćenje krtola i njihovo sortiranje.

Porodično postrojenje je opremljeno mašinom koja optički ocenjuje koliko je krompir opran i shodno tome ga pakuje ili vraća nazad na „doradu“.

Mašina takođe kompanijama koje od porodice Jansegrs dobavlja povrće omogućava da unapred dostave specifikaciju robe – na primer krompiriće dužine tačno deset centimetara, što je opcija koju najčešće koriste restorani.

Krompir uglavnom prodaju dobavljačima na veliko, ali imaju i sertifikat za maloprodaju.

Pokazalo se da se navike kupaca postepeno menjaju, tako da se ljubitelji krompira u Belgiji najčešće odlučuju za kupovinu manjih pakovanja do 5 kilograma, dok se nekada najprodavanija velika pakovanja od 25 kilograma veoma slabo prodaju.

Direktor Nektara: Kupovali smo domaće jabuke, čak i kad su skuplje od uvoznih

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.