Nakon nesreće i pada jednog od „najsigurnijih aviona na svetu“, Boing je izdao sigurnosni bilten za avio-kompanije koje upravljaju avionom 737 Max 8.
Boingov bilten upozorava sve korisnike da pogrešno očitavanje jednog senzora na avionu može dovesti do iznenadnih problema, pa i pada.
„Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja u Indoneziji saopštio je da je let doživeo pogrešan unos jednog od njegovih senzora AOA (Angle of Attack)“, navodi se u saopštenju.
Kako su naveli u Boingu, ova kompanija, kada god je potrebno, kao deo svojih uobičajenih procesa izdaje biltene ili daju preporuke u vezi sa radom njihovih aviona.
Boingov bilten savetuje pilote šta da rade u trenutku kada se dese određene nepredviđene situacije i naglo „propadanje“.
Međutim, sve ove negativne okolnosti, kako navode u kompaniji neće naškoditi poslovanju ovog avio-giganta.
„Ako je to zaista uzrok, to nije ništa sa čim se sistem i avio-kompanije već ranije nisu suočavale“, rekao je jedan avio-analitičar dodajući da je sistem izuzetno pouzdan.
On je rekao i da je zaista reč o tragediji, ali da ona neme nikakve veze sa dizajnom aviona i njegovim podsistemima.
Kako navode, bilteni koji je Boing objavio nisu retka pojava, tako da ovaj potez nije iznenađujući, jedino što se dogodio u momentu koji prati nedavnu tragediju kada se srušio avion sa 189 putnika i članovima posade.
Kako ističu analitičari, jako je važno kako sami piloti reaguju na nepredviđene okolnosti, kao što je netačno očitavanje senzora.
„Loše informacije mogu da se dogode, i najbolje je da se akcenat stavlja na obuku u slučaju nepredviđenih okolnosti, kao što je bila ova“, rekao je jedan od analitičara.
Podsetimo, avion tipa Boing 737 Max 8 koji je pao u indonežansko more 13 minuta po poletanju iz Džakarte u avgustu ove godine isporučen je kompaniji Lajoner. Pre nego što je letelica izgubila kontakt sa kontrolom leta, zatraženo da se avion vrati na aerodrom u Džakartu