Centralna banka Jamajke objašnjava građanima inflaciju i monetarnu politiku kroz muzičke spotove, koristeći nacionalni simbol te države, rege muziku.
Karipska država suočava se sa izuzetno visokim nacionalnim dugom poslednjih nekoliko godina, a ovo je zanimljiv način kojim objašnjavaju važnost osiguravanja stabilnih cena.
Analitičari kažu da je veći deo javnog duga Jamajke proizašao iz loših zajmova banaka koje je vlada preuzela da bi „rešila krizu sredinom 1990-ih, kada je desetine banaka propalo zbog velikog broja (loših) kredita“.
Video spotovi kampanje, koji su navodno proizvod Tonija Morisona, direktora za odnose s javnošću banke, su edukativni i izazivaju pozitivne reakcije na društvenim mrežama.
U muzičkom spotu, u kojem se nalazi umetnica Denik, stihovi su: „Ne želimo je previsoko, ne želimo je prenisko, (pravo rešenje) je kada je inflacija stabilna i predvidljiva“.
Video spot opisuje kako inflacija utiče na svaki deo ekonomije i zašto građani Jamajke moraju biti svesni napora koje banka ulaže kako bi inflacija bila pod kontrolom.
Ovo nije prvi put da je Centralna banka Jamajke koristila muzičke spotove radi edukovanja građana, bio je to slučaj i prošle godine, kada je umetnik Tarus Rajli takođe pevao o inflaciji.
„Niska i stabilna inflacija je ekonomiji, (je) ono što je bas gitara rege muzici“, bile su reči njegove pesme.
Banka Jamajke zadržala je svoju kamatnu stopu na nivou od 0,5 procenata, nepromenjenu još od kad su je smanjili za 25 baznih poena u avgustu prošle godine.
Stopa inflacije na Jamajci skočila je na 6,8 procenata u junu sa 5,2 posto u maju, a BDP je smanjen za 2,3 odsto na godišnjem nivou.