Vesti iz sveta

08.12.2023. 09:33

Autor: Katarina Pantelić

Četbotovi su najjači trend u digitalnom marketingu

Upotreba četbotova u digitalnom marketingu i na društvenim mrežama povećala se za u ovoj godini za četiri puta u odnosu na prethodnu godinu, odnosno sa 11 na 46 odsto. Značajno povećanje korišćenja veštačke inteligencije (AI) uočeno je u sferi generisanja i editovanja fotografija, pokazuju podaci izveštaja koji je objavila kompanija Hootsuite.

Izveštaj je zasnovan na komercijalnom istraživanju od 4.281 onlajn trgovca, a istraživanje je sprovedeno u avgustu ove godine.

Takođe, za potrebe istraživanja je odrađena analiza 15.557 članaka najvećih organizacija koje se bave izveštavanjem o društvenim medijima, kao i analiza sadržaja milion anonimnih objava na društvenim mrežama.

Korišćenje AI, kako pokazuju podaci, povećano je pri uređivanju i prekrajanju tekstova (sa 67 na 86 odsto), za razvoj novih ideja (57 na 82 odsto) i za revidiranje i prepisivanje tektova u potpunosti (37 na 75 odsto).

„Interesovanje za koriščenje AI je bilo toliko da su od 2022. do 2023. su se teme o učenju o AI povećale za 550 odsto“, naveo je Hootsuite.

Tako su anketirane organizacije navele da planiraju da udvostruče upotrebu veštačke inteligencije u različitim aktivnostima.

U narednoj godini, kako su naveli, može se očekivati i najveće povećanje upotrebe AI za uređivanje teksta, uređivanje fotografija i pružanje usluga korisnicima.

Istraživanje je pokazalo da su menadžeri društvenih mreža obično pojedinci u kompanijama, koji ne rade u timu i koji obično sami rade više poslova. Zato i ne čudi podatak da oni imaju veću motivaciju za korišćenjem veštačke inteligencije, upravo kako bi smanjili svoje radno opterećenje.

AI objave imaju prednosti ali i mane

Različite starosne grupe se formiraju drugačije odnose sa sadržajem generisanim veštačkom inteligencijom.

„Uzmite generaciju Z, na primer. Verovatnije je da će generacija Z tvrditi da znaju šta je stvarno i šta je stvoreno putem AI. Oni će takođe više verovati sadržaju veštačke inteligencije i raditi sa njom. Sa druge strane, ‘bumeri’ (baby boomers) su suprotni po svemu sudeći. Oni su manje uvereni u svoju sposobnost da kažu da li je nešto stvorila AI“, naveo je Hootsuite.

OpenAI prodavnica odložena za sledeću godinu, zbog turbulencija u kompaniji

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.