Upotreba četbotova u digitalnom marketingu i na društvenim mrežama povećala se za u ovoj godini za četiri puta u odnosu na prethodnu godinu, odnosno sa 11 na 46 odsto. Značajno povećanje korišćenja veštačke inteligencije (AI) uočeno je u sferi generisanja i editovanja fotografija, pokazuju podaci izveštaja koji je objavila kompanija Hootsuite.
Izveštaj je zasnovan na komercijalnom istraživanju od 4.281 onlajn trgovca, a istraživanje je sprovedeno u avgustu ove godine.
Takođe, za potrebe istraživanja je odrađena analiza 15.557 članaka najvećih organizacija koje se bave izveštavanjem o društvenim medijima, kao i analiza sadržaja milion anonimnih objava na društvenim mrežama.
Korišćenje AI, kako pokazuju podaci, povećano je pri uređivanju i prekrajanju tekstova (sa 67 na 86 odsto), za razvoj novih ideja (57 na 82 odsto) i za revidiranje i prepisivanje tektova u potpunosti (37 na 75 odsto).
„Interesovanje za koriščenje AI je bilo toliko da su od 2022. do 2023. su se teme o učenju o AI povećale za 550 odsto“, naveo je Hootsuite.
Tako su anketirane organizacije navele da planiraju da udvostruče upotrebu veštačke inteligencije u različitim aktivnostima.
U narednoj godini, kako su naveli, može se očekivati i najveće povećanje upotrebe AI za uređivanje teksta, uređivanje fotografija i pružanje usluga korisnicima.
Istraživanje je pokazalo da su menadžeri društvenih mreža obično pojedinci u kompanijama, koji ne rade u timu i koji obično sami rade više poslova. Zato i ne čudi podatak da oni imaju veću motivaciju za korišćenjem veštačke inteligencije, upravo kako bi smanjili svoje radno opterećenje.
AI objave imaju prednosti ali i mane
Različite starosne grupe se formiraju drugačije odnose sa sadržajem generisanim veštačkom inteligencijom.
„Uzmite generaciju Z, na primer. Verovatnije je da će generacija Z tvrditi da znaju šta je stvarno i šta je stvoreno putem AI. Oni će takođe više verovati sadržaju veštačke inteligencije i raditi sa njom. Sa druge strane, ‘bumeri’ (baby boomers) su suprotni po svemu sudeći. Oni su manje uvereni u svoju sposobnost da kažu da li je nešto stvorila AI“, naveo je Hootsuite.
OpenAI prodavnica odložena za sledeću godinu, zbog turbulencija u kompaniji