CrowdStrike je na meti kolektivne tužbe nakon što je nedavna greška u nadogradnji njihovog softvera izazvala pad miliona Windows uređaja širom sveta. Incident je izazvao velike poremećaje u avio saobraćaju i bankarskim uslugama, i smatra se jednim od najvećih IT prekida u istoriji.
Za sada, troje putnika je podnelo tužbu, tvrdeći da je nemar CrowdStrike-a uzrokovao ovaj problem, zbog čega su pretrpeli štetu.
Prema njihovim navodima, greška u softveru dovela je do kašnjenja i otkazivanja letova, što ih je primoralo na dodatne troškove za smeštaj, obroke i nove aranžmane putovanja.
Jedan od parničara je zbog toga doživeo bolove u leđima i vratu, dok je drugi imao migrene usled poremećenog sna.
Oni sada traže nadoknadu štete i odštete zbog neugodnosti koje su pretrpeli, piše Axios.
Portparol CrowdStrike-a izjavio je da kompanija veruje da tužba nema osnova i da će se energično braniti.
Kompanija se, pored ove tužbe, suočava i sa pravnim pretnjama od strane Delta Airlines-a, čiji je izvršni direktor izjavio da je pad sistema kompaniju koštao 500 miliona dolara.
CrowdStrike je odgovorio na ove tvrdnje rekavši da su „veoma razočarani sugestijom Delta Airlines-a da je CrowdStrike postupao neprikladno“ i da „snažno odbacuju bilo kakve optužbe o gruboj nemarnosti ili namernom prestupu.“
Investitori takođe tuže CrowdStrike, tvrdeći da je kompanija dala lažne izjave nakon što je nadogradnja dovela do pada sistema, što je izazvalo pad vrednosti njihovih akcija.
iPhone SE 4, dizajnersko osveženje