Najprodavaniji proizvodi široke potrošnje na globalnom nivou su proizvodi samo deset industrijskih giganata.
Kompanije Koka Kola, Nestle, Dženeral Mils, Džonson i Džonson, Kelogs, Kraft, Mart, Pepsiko, Prokter i Gembl i Unilever su carstva koja vladaju našim frižiderima i našim ormarima, navodi se na sajtu Redi koji je napravio kartu najuticajnijih firmi na svetsku potrošnju.
Najprisutniji proizvodi tokom doručka su Kornfleks i Neskafe, najprodavaniji šampon je Hed end Šolders, a gel za tuširanje koji se najčešće koristi je Dove. Najprodavanija pasta za zube je Oral B, a farmerke Dizel. A svi oni su na posredan i neposredan način u vezi sa najutacajnijim svetskim kompanijama.
Krema za lice Viši na primer pripada Lorealu ali koji je 30 odsto u vlašništvu Nestlea. Oranžina je vlasništvo Dr Peper Snejpla a koja je ćerka kompanija Kadbarija koji je pak u vlasništvu Krafta.
Dakle svi ovi primeri pokazuju da su dest nabrojanih industrijskih giganata na posredan i neposredan način povezane sa najprodavanijim proizvodima koji su u svakodnovnevnoj upotrebi širom sveta.
Zato se treba zapititati da li su takozvana slobodna tržista istinski slobodna ili su slobodni jedino oni koji na njima rade šta im se prohte, zaključuje se u tekstu objavljenom na sajtu Redi.
Stanje po tom pitanju, za plakanje. Dok se god u zemlji Srbiji jedan Andrić, Crnjanski prodaju na trafikama po ceni nižoj od cene cigareta a u knjižarama i bibliotekama centralno mesto zauzima Mira sa cvetom u kosi i kvazi književnice koje bi na izgled da dodaju i intelekt,dok nam deca lektiru obrađuju na Googlu, književnost će biti odabir malog broja ,,zanesenjaka“ što su se nekad davno u neka srećnija vremena navukla na miris i dodir papirusa…