Svet

14.02.2014. 09:52

Business.hr

Autor: Nova Ekonomija

Devet najčešćih razloga propasti startap projekata

Svet

14.02.2014. 09:52

Mnogi startap projekti ne dožive uspeh, ali važno je da se uči iz grešaka kako bi sledeći put vaš projekat bio uspešniji.

Stoga, nemojte odmah očajavati.

U nastavku donosimo najčešće razloge propasti startapa.

Preduzetnici često žive u svom svetu. Preduzetnici se često fokusiraju na detalje i u velikoj meri fokusiraju na svoju viziju zbog čega izgube percepciju celokupne situacije. Upravo je ta percepcija jedan od glavnih faktora u traženju venčer kapitala od firmi koje znaju vaše ciljano tržište, daju vam povratnu informaciju i potvrđuju vaše strategije. 

Njihova ideja nije jedinstveno rešenje velikih problema. Suprotno staroj izreci: „Sve što se može izmisliti je već izmišljeno“, ipak vredi druga teza koja kaže:“Sa sve većom kompleksnosti sveta stvara se sve više problema koje je potrebno rešiti“. Uvek postoji veći problem i bolje rešenje od postojećih. 

Ostanu bez novca. Na svakog osnivača koji startap vodi sopstvenim sredstvima bez spoljne pomoći postoje desetine, možda i stotine njih koji ostanu bez novaca iz nekoliko razloga. Najčešći su odbijanje odricanja svog dela kolača, nepravilna upotreba sredstava, nepostojanje plana o vremenu koje je potrebno za sledeću rundu priliva sredstava, finansijski preambiciozan ulazak u biznis, ili kombinacija navedenog. 

Izumljuju koncepte, a ne kompletan proizvod. Ideje i pronalasci su odlična stvar, ali ljudi i kompanije kupuju kompletne proizvode koje mogu upotrebiti. 

Velike rupe u strategiji. Neki nedostaci u strategiji su očekivani. Međutim, mnogi mali nedostaci, čije rešavanje vlasnici startapa ostave za kasnije, na kraju završe kao veliki problemi zbog kojih startapi propadaju. 

Nedovoljno kvalitetan tim. Neki osnivači jednostavno ne funkcionišu zajedno. Drugi se raspadnu čim prvobitna strategija ne uspe, što je čest slučaj. Mnogi ne dođu do uspeha zato što nisu spremni na celodnevni naporni rad već žele na brzinu da zarade novac. Svaki poduhvat ulagač će vam reći da je jedna od glavnih stvari u koje ulaže zapravo tim koji se nalazi iza celog projekta. 

Konkurenti sa postojećim rešenjima ne odustaju olako. Od visoke tehnologije do olovke i papira, postoje mnoge barijere koje sprečavaju narušavanje statusa kvo na tržištu jer ponekad se velike kompanije neočekivano dugo imaju proverenih rešenja. 

Tržište se menja u neočekivanom smeru. Tržišta su kompleksan fenomen u stalnoj promeni koju je ponekad teško predvideti. S druge strane, mnogi preduzetnici ne razmišljaju unapred. 

Slušaju pogrešne savete od pogrešnih ljudi. S porastom popularnosti preduzetništva raste i količina informacija, ali i pada njihova kvaliteta što znači da mnogi preduzetnici dobijaju mnogo loših saveta iz nekvalifikovanih izvora. Najgore u svemu je neprepoznavanje ispravnog saveta jer je najčešće suprotan onome što su prethodno čuli. Tužno, ali istinito. 

Možda najvažniji savet je sledeći: Ako vaš startap propadne, važno je odvojiti vreme za analizu poslovanja kako bi shvatili gde ste pogrešili. To je jedini način da poboljšate svoje izglede za sledeći poduhvat.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Gospode Boze sta se ovo radi koja vojska koji bakraci ,pa opet devedesete ,ma lepo kaze Srecko odjebi budalo i idi ratuj ako ti se ratuje ,koga da branim one koji su za debele pare prodali Kosovo njih vracaj nazada ali sa njima si kum ,a kumstvo se kod vas pretvara u interes,samo pare proklete .

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.