Nova studija sprovedena u Velikoj Britaniji pokazuje da su električna vozila (EV) i hibridi (HEV) značajno češće uključeni u nesreće sa pešacima u poređenju sa vozilima na benzin ili dizel.
Analiza podataka o saobraćajnim nesrećama, koja obuhvata 32 milijarde milja pređenih od strane EV i HEV i više od 3 biliona milja pređenih od strane vozila na benzin i dizel, pokazala je da su električna vozila u urbanim sredinama tri puta češće uključena u nesreće sa pešacima nego vozila sa unutrašnjim sagorevanjem.
Jedan od glavnih faktora je tišina električnih automobila, što ih čini manje primetnim pešacima. Iako mnoge kompanije ugrađuju sisteme za upozorenje pešaka koji emituju zvuk pri niskim brzinama, ovi zvuci su često teže uočljivi i ne omogućavaju pešacima da precizno procene brzinu i udaljenost vozila.
Prema rečima profesora epidemiologije i statistike na Londonskoj školi higijene i tropske medicine, Fil Edvardsa, „električni automobili predstavljaju opasnost za pešake jer su manje verovatno da će biti čuti nego vozila na benzin ili dizel.“ On je naglasio potrebu za vladinim merama koje bi smanjile ove rizike ukoliko se planira postupno ukidanje prodaje vozila na fosilna goriva.
Studija, koja je obuhvatila podatke o saobraćajnim nesrećama u Velikoj Britaniji od 2013. do 2017. godine, pokazala je da je od 916.713 saobraćajnih nesreća, oko 13 procenata uključivalo pešake, prenosi Gizmodo.
Električna vozila se sve češće koriste u urbanim sredinama, gde je i koncentracija pešaka najveća, a dodatni faktor je i veća sklonost mladih i manje iskusnih vozača da kupuju električna vozila i hibride.
Vozači električnih i hibridnih vozila moraju biti posebno oprezni jer su ovi automobili tiši od tradicionalnih, što znači da pešaci, koji su navikli da se oslanjaju na sluh prilikom prelaska ulice, možda neće biti svesni njihovog prisustva.
EU za tri godine utrostručila broj punjača za električna vozila