Evropska komisija najavila je juče da pokreće detaljnu istragu oko Guglove planirane kupovine kompanije Fitbit, zbog zabrinutosti da će Gugl na ovaj način postići monopol na tržištu oglašavanja, piše The Verge.
Regulatori EU su zabrinuti da će ova kupovina ojačati Guglovu poziciju lidera na tržištu internetskog oglašavanja zato što će gigant dobiti pristup podacima prikupljenim iz Fitbitovog hardvera za praćenje zdravlja koji se mogu koristiti za personalizovano oglašavanje.
„Podaci prikupljeni preko Fitbitovih uređaja su velika prednost na tržištima onlajn oglašavanja“, napisala je komisija u saopštenju za javnost.
Poslednjih meseci, regulatori i grupe potrošača izrazili su zabrinutost zbog kupovine Fitbita koja je najavljena još novembra 2019. godine.
Gugl je obećao da neće koristiti ove podatke za ciljane oglase, ali Evropska komisija smatra da ova obećanja nisu dovoljna.
Komisija takođe planira da razmotri potencijalne efekte kupovine na novonastalom tržištu digitalne zdravstvene zaštite i da ustanovi da li bi Gugl mogao da uguši konkurenciju i njihove Android uređaje.
Gugl je ponovio svoju tvrdnju da kupuje Fitbit zbog njihovog uređaja, a ne zbog podataka, naglasivši da će korisnicima pružiti opciju da brišu svoje podatke.