Evropska unija je spremna da uvede privremene carine na kineski biodizel, nakon što je otkrila da se prodaje na tržištima EU po nepravedno niskim cenama, prenosi Rojters.
Evropska komisija, koja nadgleda trgovinsku politiku EU, predložila je postavljanje privremenih tarifa između 12,8 i 36,4 odsto, navodi se u dokumentu koji je objavila komisija. Carine bi trebalo da budu nametnute sredinom avgusta.
Istraga situacije na tržištu će se nastaviti do februara, kada bi mogla biti određene konačne tarife na pet godina.
EU je već postavila privremene carine za električna vozila proizvedena u Kini zbog toga što smatra da su nepravedno subvencionisana.
Za biodizel, predložene carine su 12,8 odsto za proizvode EcoCeres Grupe, 36,4 odsto za Jiaao Group, uključujući Zhejiang Jiaao Enproenergy Co, i 25,4 odsto za izvoz Zhuoyue Group, uključujući Longyan Zhuoyue Nev Energy Co.
Evropski odbor za biodizel (EBB), koji je podneo žalbu, saopštio je ranije ovog meseca da poplava biodizela iz Kine ima razoran efekat na proizvodnju u EU.
Chevron Renevable Energy Group je otpustila radnike u Nemačkoj, Shell je pauzirao izgradnju holandske fabrike, BP je pauzirao projekat u Nemačkoj, a Argent Energy je zatvorio biorafineriju, saopštio je EBB.
„Dok kineski uvoz nije jedini razlog za ove odluke, damping biodizela je doprineo poteškoćama sa kojima se proizvođači suočavaju“, navodi se u saopštenju.
U njemu se navodi da su kineske kompanije izvezle 1,8 miliona tona biodizela u Evropsku uniju 2023. godine, što je 90 odsto ukupnog kineskog izvoza biodizela.
Evropsko udruženje za otpadna i napredna biogoriva saopštilo je da pozdravlja te mere, dodajući da veruje da će one podstaći normalizaciju tržišnih uslova iz „izuzetno nepovoljne“ situacije od kraja 2022.