Neki pokazatelji industrije brze hrane toliko su loši da stručnjaci s Volstrita strahuju da to može biti nagoveštaj recesije.
Amerika, kolevka takozvane džank hrane, sve očiglednije menja svoje navike u ishrani.
Veliki lanci brze ishrane redom prijavljuju usporavanje ili pad prodaje koji traje već dovoljno dugo da bi se sa sigurnošću moglo reći da je posredi novi trend.
Burger King upravo je objavio razočaravajuće polugodišnje rezultate za matično tržište, prema kojima je prodaja rasla tek 0,6 odsto, što je svojevrsna stagnacija. Prošle nedelje i Mekdonalds je prijavio da im je prodaja rasla tek 1,8 odsto iako su im analitičari postavili očekivanja na 3,2 odsto.
I Dunkin Donuts prijavio je rast od samo 0,5 odsto, dok je Tako bel imao pad od jedan odsto. Prodaja „fast fuda“ još uvek stabilno raste samo u Aziji i Južnoj Americi.
„Slabosti na američkom tržištu su razočaravajuće s obzirom na inicijalno pozitivnu reakciju kupaca na nedavnu promenu menija i uvođenje hot-doga. To ukazuje na činjenicu da nije dovoljno periodično izmeniti ponudu i uvesti inovacije, nego igrači u „fast fud“ industriji takve promene moraju pretvoriti u stalan proces koji će podržati Marketinške aktivnosti”, prokomentarisao je Nel Saunders iz konsultantske kompanije specijalizovane za prodaju.
Analitičari smatraju da su rezultati Burger Kinga novi dokaz da Amerikanci sve više odlučuju da kuvaju i pakuju svoje obroke kod kuće i nose ih na posao umesto da jedu u restoranima brze ishrane. Pojavu već nazivaju „recesijom restorana“.
Neki pokazatelji u fast fud industriji toliko su loši da stručnjaci s Volstrita strahuju kako bi mogli biti nagoveštaj i opšte recesije u SAD sledeće godine. U prethodne tri recesije, naime, restorani su tri do šest meseci pre krize uvek lošije poslovali. Kako bi privukli kupce, sada besomučno nude popuste. Međutim, uprkos tome, još uvek je jeftinije jesti kući.
Lider američkog Mekdonaldsa Mike Andres priznaje da je raskorak u ceni hrane spremljene kod kuće i van nje najveći u poslednjih deset godina, što se odražava na celokupnu industriju prehrane. Mekdonaldsu je neto profit u prvoj polovini godine u SAD pao 9,1 odsto, na 1,09 milijardi dolara, a ukupni prihodi smanjeni su 3,5 odsto, na 6,27 milijardi dolara. Nakon objave rezultata deonice su im pale više od tri odsto.
Kako bi popravili stanje, odnedavno rade i na poboljšanju kvaliteta hrane te su u SAD za izradu čizburgera umesto margarina počeli da koriste maslac.