Svet

30.03.2023. 16:02

Financial Times

Autor: Nova ekonomija

Fejsbuk razmatra ukidanje političkog oglašavanja u Evropi

Razlog novi EU propisi koji su u izradi...

Foto: Pixabay

Svet

30.03.2023. 16:02

Menadžeri kompanije Meta raspravljaju o potpunoj zabrani političkog oglašavanja  u Evropi. Metu brine da njene društvene mreže (Fejsbuk i Instagram) neće biti u stanju da se pridržavaju predstojećih propisa EU koji se odnose na onlajn kampanje.

Kako prenosi Fajnenšl tajms, regulatori u Briselu sastavljaju nove zakone koji će stupiti na snagu sledeće godine i koji su osmišljeni da primoraju velike internet kompanije da otkriju više o političkim grupama koje stoje iza onlajn kampanja i koje korisnike targetiraju.

Meta, na čelu sa izvršnim direktorom Markom Zakerbergom, zabrinuta je da će definicija političkih reklama u okviru tog plana biti toliko široka da će praktično sve plaćene političke kampanje biti odbijene.

Prema predlozima EU, onlajn platformi poput Fejsbuka i Gugla biće prinuđene da budu transparentnije u načinu na koji nose političko oglašavanje – da prikazuju koliko koštaju reklame, ko ih je platio i koliko ljudi je pogledalo sadržaj

Ukidanje ovog izvora prihoda se ozbiljno razmatra jer korisnici uglavnom nisu zainteresovani za političke sadržaje na Fejsbuku i Instagramu, a prihodi ostvareni od političkih reklama mali su u poređenju sa ostatkom poslovanja.

Meta vraća Trampa na Fejsbuk i Instagram

Između 2019. i 2020., kompanija je ostvarila nešto manje od 800 miliona dolara prihoda od političkog oglašavanja u SAD, prema izveštaju kompanije koja se bavi marketingom Insider Intelligence.

Meta je inače privremeno zaustavljala političko oglašavanje uoči i tokom značajnih izbora, kao što su predsednički izbori u SAD 2020. godine

To je kako se dodaje, manje od jedan odsto ukupnog prihoda kompanije od oglašavanja u tom periodu.

Nezvanični izvori tvrde da su neki ljudi u Meti protiv zabrane političkih reklama.

Konačna odluka će biti doneta kada se EU definiše šta predstavlja politički oglas u svojim novim propisima.

Posle predsedničkih izbora u SAD 2016. godine, društvene mreže kao što su Fejsbuk, TikTok i Tviter, kritikovane su zbog neuspeha u suzbijanju dezinformacija i izbornih manipulacija manipulaciju.

Meta uvodi pretplatu za Fejsbuk i Instagram

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.