Meta Platforms, matična kompanija Fejsbuka i Instagrama, potpuno je odustala od sopstvenih ambicija u oblasti striminga kako bi zadovoljila Netflix kao jednog od vodećih oglašivača na društvenim mrežama, ukazuju nedavno objavljeni sudski dokumenti.
U dokumenti, koji su postali javni u okviru antimonopolske tužbe protiv Mete, navodi se i da je Netflix navodno imao pristup privatnim porukama korisnika Facebook-a kroz takozvani „Inbox API“ ugovor, koji je deo šireg aranžmana za deljenje podataka.
Ovi dogovori navodno su se odvijali dok je Rid Hestings, osnivač i bivši izvršni direktor Netflixa, bio član upravnog odbora Facebooka.
Facebook Watch, platforma za striming pokrenuta 2017. godine, na kraju je prestala sa radom 2023. godine, čime su se ugasile ambicije Mete da uđe na već prezasićeno tržište striminga.
Dok Meta pripisuje ovaj potez rezanju troškova i restrukturiranju, tužba tvrdi da su pravi razlozi možda dublji, odnosno da je Meta planski napravila prostor za Netflix, smanjujući svoje prisustvo u striming industriji, piše Ars Technica.
Iako Meta tvrdi da su njeni trenutni ugovori sa Netflixom standardni i da privatne poruke ne koristi za ciljanje oglasa, izveštaji New York Timesa iz 2018. godine navode suprotno, tvrdeći da su Facebook davao Netflixu i Spotifyju mogućnost čitanja privatnih poruka korisnika.