Fejsbuk će zabraniti američke političke oglase „na neodređeno vreme“ nakon predsedničkih izbora, čime će, kako navode u kompaniji, pokušati da spreči zabunu oko njihovih rezultata, piše The Verge.
„Iako su oglasi važan način izražavanja, planiramo da privremeno zaustavimo prikazivanje svih društvenih, izbornih ili političkih oglasa u SAD-u nakon zatvaranja birališta 3. novembra, kako bismo smanjili mogućnosti zabune ili bilo kakve zloupotrebe“, saopštila je kompanija.
Fejsbuk na ovaj način odgovara na široko rasprostranjenu zabrinutost da bi društveni mediji mogli pomutiti izborne rezultate za javnost.
Kompanija takođe preduzima korake da spreči kandidate da prerano proglase pobedu. Kada se biračka mesta zatvore, dodaće se prozor sa informacijama na vrhu aplikacija za Fejsbuk i Instagram, uz obaveštenje da li su pouzdani mediji, poput Rojtersa, proglasili pobednika.
Ukoliko kandidat lažno tvrdi da je pobedio na izborima, Fejsbuk će dodati „konkretnije informacije“ koje su u suprotnosti sa tvrdnjom.
Tehnološki gigant je ranije najavio da će zamrznuti prodaju političkih oglasa pre izbora, a posebno je zabranio oglase koji tvrde lažnu pobedu.
Fejsbuk zaoštrava stav prema QAnon sadržaju