Vesti iz sveta

30.01.2014. 12:29

Beta, Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Fiat grupa menja ime

Grupa Fiat je saopštila da formira novu firmu Krajzler-Fiat automobili pošto je ove godine postala stopostotni vlasnik Krajzlera (Chrysler).

„U cilju formiranja pravog suparnika velikim globalnim automobilskim grupacijama, Upravni odbor je odlučio da osnuje preduzeće ‘Fiat Krajsler Automobili’, registrovano u Holandiji, kao majku kompaniju grupacije“, navodi se u saopštenju Fiata, a prenosi Frans pres.

Prema račima izvršnog direktora Fiata Džona Elkana, novo ime kompanije ukazuje na „novo poglavlje u njenom poslovanju“. 

„Putovanje koje je počelo pre jedne decenije, kada je Fiat nastojao da osigura svoje mesto na sve kompleksnijem tržištu, rezultiralo je spajanjem dve organizacije, od kojih svaka ima veliku istoriju u automobilskoj industriji i različite, ali komplementarne geografske prednosti“, izjavio je Elkan. 

„Danas je jedan od najvažnijih dana u mojoj karijeri u Fiatu i Krajzleru. Uspeli smo da izgradimo solidnu osnovu globalnog proizvođača, na boljem nivou od naših konkurenata“, rekao je glavni izvršni direktor italijanskog dela firme, Serđo Markione.

Nova grupa koja će po veličini biti sedma u svetu, ima fiskalnu bazu u Velikoj Britaniji, a sedište u Holandiji. Njene deonice će se kotirati na berzi u Njujorku i na sekundarnom tržištu u Milanu, objavio je Fiat. 

Fiat je zvanično vlasnik 100 odsto Krazlera od 21. januara ove godine, pošto je za 4,35 milijardi dolara kupio preostalih 41,46 osto kapitala američke firme čiji je ranije bio suvlasnik. Nastajanje „potpuno integrisanog globalnog proizvođača automobila“ neće imati nikakav uticaj na fabrike i radnu snagu, naročito u Italiji, obećala je firma. 

Predstavljen je i novi znak firme – FCA (Fiat Chrysler Automobiles), napisan plavim slovima. 

Ali, te novosti nisu odagnale loše raspoloženje tržišta posle objavljivanja rezultata za 2013. koji su ispod očekivanja, kao i saopštenja da neće biti isplate dividende. 

Deonice Fiat su danas nakratko povučene iz trgovine na berzi u Milanu jer im je vrednost opala za 4,97 odsto, na 7,17 evra. Neto-prihod za celu prošlu godinu iznosio je 943 miliona evra, dok je Fiat računao na 1,07 milijardi. 

„Krajzler“ je međutim ostvario neto-profit od 2,757 milijardi dolara (+65 odsto) i povećao obrt za 9,67 odsto, na 72,144 milijardi dolara. 
Bez Krajzlera, Fiat bi bio u gubitku za 911 miliona evra, većem nego 2012. godine (-787 miliona evra). Povrh toga, Fiat je najavio da neće isplaćivati dividendu za fiskalnu 2013. 

Što se tiče budućnosti, Fiat je ranije najavio da namerava da se preorijentiše na skuplja, profitabilnija vozila, naglasivši naročito marke „Alfa Romeo“, „Maserati“ i „Džip“ (Jeep). 

Novi strateški plan biće predstavljen početkom maja.

Šef Fijata Serđo Markione najavio je još jesenas da će kompanija, nakon preuzimanja Krajslera, dobiti novo ime, kao i da će se koncentrisati na proizvodnju luksuznih marki kao što su „alfa romeo“ i „maserati“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.