Italijanski proizvođač automobila Fiat koji upravlja i američkim Krajslerom, objavio je da mu je u drugom ovogodišnjem kvartalu profit opao za više od polovine.
Profit je opao, kako se navodi iz kompanije, zbog loših rezultata u Severnoj i Latinskoj Americi.
„Fiat“ čiji će akcionari u petak glasati o fuziji s „Krajslerom“, naveo je da mu je neto-profit bio 197 miliona evra, dok je u istom periodu prošle godine bio 435 miliona.
Uprkos rastu prodaje u Severnoj Americi od 10 odsto, pre svega vozila „Krajsler“, profit je opao jer je firma subvencionisala cene. Zarada „Fiata“ pre plaćanja kamata i poreza u tom delu sveta je opala za 18 odsto, na 598 miliona evra.
Direktor Serđo Markione je priznao da je Severna Amerika „razočaranje“ i da njegova kompanija treba da kupcima vozila ipak naplaćuje sve nove funkcije i poboljšanja dodata novim modelima.
Po podacima TrueCar.com, „Krajsler“ je juna bio na čelu liste proizvođače automobila u SAD po podsticajima za kupce. Podsticaji su po vozilu prosečno iznosili 3.480 dolara – što znači da je toliki trošak firma preuzimala na sebe da bi prodala automobile.
U Latinskoj Americi, profit „Fiata“ je opao za čak 72 odsto, na 62 miliona evra, a isporuka vozila je opala za 21 odsto.
Prodaja „Fiata“ u Evropi je u drugom kvartalu počela da se stabilizuje te se gubitak te firme na tom tržištu zadržao na svega šest miliona evra, čime je prestao dugogodišnji rast poslovnog pada „Fiata“ na matičnom kontinentu.
Uspešne su „Fiatove“ luksuzne marke „Ferari“ i „Maserati“ čija se prodaja u drugom ovogodišnjem kvartalu skoro utrostručila, uz rast profita za 58 odsto. „Fiat“ je objavio da su mu ukupni prihodi u drugom kvartalu porasli na 23,3 milijarde evra što je milijardu evra više u odnosu na isti kvartal prošle godine.
„Fiat“ je u završnoj fazi spajanja s „Krajslerom“ kojeg je preuzeo pre više od pet godina. Markione je rekao da očekuje da se to formalno završi do sredine oktobra, kada će nova, udružena firma, izaći na berzu u SAD.