Savremena borba za budućnost e-mobilnosti stavlja tradicionalne proizvođače automobila u direktnu koliziju sa hrabrijim, ali finansijski ograničenim startapovima. Sporazum između Folksvagena i Riviana može biti primer dobre prakse saradnje na obostranu korist.
Folksvagenov plan da investira pet milijardi dolara u proizvođača električnih vozila je istovremeno i potvrda potencijala Rivianove tehnologije i priznanje VW-a da zaostaje u globalnoj trci na tržištu e-mobilnosti, prenosi Axios.
Rivianove akcije su nakon najave partnerstva porasle za 38 odsto pre otvaranja berze, a kada je sporazum i zvanično objavljen doživele su rast od 55 odsto.
VW planira početnu investiciju od milijardu dolara u startap koji proizvodi SUV-ove i pikap vozila za potrošače i koji isporučuje kombije za Amazon.
Kako se navodi, ovo bi trebalo da utiče na smanjenje troškova za VW, ali i za Rivian, koji je zabeležio gubitak od 5,7 milijardi dolara samo tokom prošle godine.
Posmatrajući automobilsku industriju, tradicionalni proizvođači , već imaju razrađene sisteme i jaku finansijsku podlogu, dok startapi donose nove tehnologije i pružaju efikasnije poslovanje, ali nemaju dovoljno kapitala.
Gledajući širi kontekst, politička situacija “ne ide na ruku” ovoj industriji, budući da je priusutna rastuća neizvesnost.
Donald Tramp, bivši predsednik SAD i aktuelni kandidat Republikanaca, obećao je da će ukinuti javne politike sadašnjeg predsednika Džozefa Bajdena koje se odnose na elektična vozila, dok bi nedavni izbori za EU parlament takođe mogli da uspore napore bloka u razvoju ove grane.
Sa druge strane, kineski izvoz električnih automobila u Evropu je u porastu, ali još uvek nije zabeležio značajniji prodor u SAD.
Gotion najavio baterije za EV koje se pune za deset minuta