Vesti iz sveta

23.04.2024. 10:41

Autor: Nova ekonomija

Francuska se bori protiv „šrinkflacije“, trgovci da naglase ako su smanjli pakovanje (ali ne i cene)

Mlečni proizvodi u vitrini u marketu Foto: Paola Felix Meza

Kupovina u trgovinama na malo

Svi prodavci hrane u Francuskoj moraće od 1. jula da postave upozorenja na proizvode kojima se smanjilo pakovanje – ali ne i cena. Ovaj potez uređen je uredbom koju je Vlada Francuske donela prethodne nedelje u cilju borbe protiv inflacije.

Franucski ministar finansija Bruno Le Mer rekao je da je „praksa smanjivanja pakovanja proizvoda prevara, kao i da Vlada stavlja tačku na to“.

Vlada, kako piše Njujork tajms, ohrabruje i kupce da prijavljuju ovakve slučajeve vlastima putem aplikacije za potrošače.

Naime, prodavnice će morati da postavljaju natpise ispred proizvoda kojima je smanjeno pakovanje, a znakovi će biti u blizini različite robe koju proizvode prehrambene kompanije kao i za brendove privatne robne marke supermarketa, od grickalica i gaziranih sokova, do kesa pirinča i deterdženta za veš.

Prethodno upakovane namirnice, poput narezaka ili namirnice koje se prodaju na veliko, biće izuzete.

Smanjenje proizvoda ali ne i cena, takozvana „šrinkflacije“ izaziva gnevkupaca u Francuskoj, a postala je i političko pitanje za predsednika Emanuela Makrona, u trenutku dok se potrošači i dalje bore sa krizom troškova života.

Iako je inflacija u Evropi nedavno pala sa rekordnih nivoa od pre godinu dana, cene mnogih prehrambenih proizvoda i dalje su povišene.

Inflacija u evrozoni je u martu pala na novi dvogodišnji minimum, što je rezultat agresivne politike povećanja kamatnih stopa od strane Evropske centralne banke.

Evropske vlade su takođe radile na smanjenju cena energije i hrane, kroz subvencije za račune za struju i pregovaranjem sa proizvođačima hrane da se cene spuste.

Predsednik Makron je obećao da će ove godine dodatno smanjiti troškove hrane, a Vlada je u februaru povećala godišnje pregovore o cenama između dobavljača i trgovaca i izvršila pritisak na kompanije da ograniče povećanja.

Mnoge globalne kompanije robe široke potrošnje podigle su cene za dvocifrene procente u protekloj godini, pripisujući to povećanje većim troškovima proizvodnje i rada.

Uprkos tome, mnoge od tih kompanija su prijavile povećanje profita jer prodaju manje artikala po višim cenama.

Inflacija u evrozoni usporila na 2,4 odsto

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.