Aerodrom Zagreb preuzeo je koncesionar koji najavljuje da će u naredne tri godine izgraditi novi putnički terminal, povećati promet i zadržati sve zaposlene.
Preuzimanje je obavljeno na osnovu koncesionog ugovora i prve uplate na račun aerodroma od 2 miliona evra.
Ante Dujić iz Koordinacije sindikaza Zračne luke Zagreb (ZLZ) izjavio je novinarima da je taj koncesioni ugovor samo „nastavak onog što smo u Hrvatskoj već puno puta videli, te da će na kraju sve to platiti hrvatski građani i još više zaposleni ZLZ-a“.
Sindikatima se ne sviđa što je ugovor puno puta menjan i što još nije objavljen. Dujić kaže da ga ne bi čudilo da se ugovor ne objavi ni u narednih 30 dana, kako neki govore, iako su resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić i francuski predstavnik koncesionara juče najavili da će se ugovor uskoro biti objavljen.
Rokovi su i inače u celom postupku toliko puta pomerani probijani da je, kaže Dujić, smešno više i spominjati bilo kakve rokove pa tako i one za objavu ugovora. Sve je po njegovoj oceni stvar političke odluke koja nema veze ni sa ekonomijom niti sa uobičajenim poslovnim postupcima.
Koordinacija sindikata Zračne luke Zagreb ne veruje ni da će sva prava radnika aerodroma biti zaštićena u narednih pet godina, naročito što ugovor o pružanju usluga između koncesionara i njegovih ćerki firmii traje samo tri godine što, kako smatraju, stvara sumnju u najave o sigurnosti i zaštiti radnika.
Dujić se osvrnuo i na finansijsku stranu priče jer su juče, kako je naveo, objavljene nove brojke i iznosi koji se pre nisu čuli, poput onog što je rekao resorni ministar o mogućoj milijardi evra od koncesije, a pre godinu i po se govorilo o dve milijarde i više. To su, po Dujiću, ustupci države prema koncesionaru i pita se koliko je još takvih ustupaka.
Kako zaposlenima nije baš jasno kada prelaze u novu kompaniju sindikat je, po rečima Dujića, već danas pozvao radnike da se ako se ne slažu s prelaskom jave sindikatu koji planira da pokrene sudske postupke.
Na pitanje da li razmišljaju o štrajku ako im Vrhovni sud pozitivno odgovori, Dujić je kazao da štrajk nije cilj nego sredstvo, a s obzirom da je država priznala novog koncesionara s njim će, hteli ne hteli, morati da vode razgovore.
Zato je danas pred novinarima Dujić i pozvao koncesionara da sedne sa sindikatima za sto i da pokušaju da razgovaraju i dogovore se o svemu.
Podsetimo, Vlada Hrvatske dala je francuskih firmi ZAIC koncesiju od 30 godina za izgradnju novog putničkog terminala, i za upravljanje i korišćenje aerodroma Zagreb.
Rfzo je republicki fond za zdravstveno osiguranje, a Jankovic je utvrdio nepravilnosti u republickom fondu za PIO tj penziono i invalidsko osiguranje. Zdravstvo se ne spominje nigde.