Fortenova Grupa najavila je gašenje Abrakadabre, dosad najveće investicija u hrvatsku internet trgovinu. Kompanija navodi da je to rezultat „strateških promena i fokusiranja na osnovne delatnosti“, a utemeljeno na dugoročnom usmerenju poslovanja, piše SEBiz.
Nekadašnji Agrokor je 2016. u pokretanje svog webshopa uložio oko šest miliona evra (mada su nezvanični izveštaji navodili da je suma bila za nekoliko miliona evra viša), sa ambicijom da od njega dugoročno stvori jednog od vodećih igrača u onlajn trgovini u jugoistočnoj Evropi.
Na internet stranici Abrakadabra kupci su nedavno obavešteni da će prodavnica prestati da posluje, zaključno sa poslednjim danom avgusta, a poslednji dan za obavljanje kupovine na Abrakadabri bio je 12. avgust.
Budući da je Abrakadbra bila trgovina neprehrambenim proizvodima, među kojima je bila zastupljena i tehnička roba (dakle podlegala je obavezi za izdavanje garancije), kupcima je obećano da će brigu o svim pitanjima povezanima s reklamacijama i isporukama narudžbina preuzeti korisnička podrška, koja će ostati aktivna još dve godine.
Iako je pokrenuta sa planom da već u prvoj godini poslovanja ostvari prihod od dvadesetak miliona evra, Abrakadabra nikada nije uspela ni izdaleka da se približi tom iznosu.
Sam start poslovanja bio je mnogo slabiji od očekivanog, a onda se dogodio Agrokorov krah, koji se tek nedavno i zvanično priveo kraju.
Fortenovinoj firmi „A007 Plus“, zvanični vlasnik brenda Abrakadabra, prihodi su postojano rasli u poslednjih pet godina (sa 1,3 miliona evra 2019. godine na 5,3 miliona prošle godine) – ali isto joj je tako postojano rastao i godišnji gubitak, koji je prošle godine premašio dva miliona evra.
Fortenova dobila nove vlasnike