Vesti iz sveta

26.03.2024. 12:32

Forbes Srbija

Autor: Nova ekonomija

Generalni direktor Boinga podneo ostavku

Glavni izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun saopštio je danas da će se povući krajem 2024. godine, zajedno sa još nekoliko drugih izvršnih direktora napuštajući svoje funkcije usred stalnog nadzora sigurnosti aviona ovog proizvođača, piše Forbes Srbija.

Kalhun, koji je postao glavni izvršni direktor 2020. godine, nazvao je incident 5. januara na letu 1282 Alaska Airlines-a, u kojem su vrata otpala sa Boinga 737 Max 9 aviona tokom leta, „prekretnicom“ za kompaniju, dodajući da Boing mora da nastavi da reaguje „sa skromnošću i potpunom transparentnošću“ dok uspostavlja „potpunu posvećenost sigurnosti i kvalitetu na svakom nivou naše kompanije“.

Kalhun je rekao CNBC-u da je odluka o odlasku „100 odsto“ njegova.

Predsednik borda Leri Kelner neće tražiti ponovni izbor na godišnjoj skupštini akcionara kompanije, saopštila je kompanija, a Stiv Molenkof je izabran da ga zameni.

Sten Dil, izvršni direktor komercijalnih aviona kompanije, odlazi u penziju s današnjim datumom, a zameniće ga Stefanija Pop.

Kako prenosi Vol Strit Žurnal, pozivajući se na neimenovane izvore i dokumenta upoznata sa slučajem, Ministarstvo pravde je navodno pokrenulo krivičnu istragu o incidentu Alaska Airlines-a ranije ovog meseca.

Federalna uprava za vazduhoplovstvo je dala Boingu rok do maja da sastavi novi plan sigurnosti koji će se baviti „sistemskim problemima kontrole kvaliteta“.
Rojters je izvestio da je Boing u aprilu 2021. pomerio obaveznu starosnu granicu za penziju sa 65 na 70 godina kako bi omogućio Kalhunu, koji sada ima 66 godina, da ostane izvršni direktor.

Prema podacima kompanije, Kalhun je počeo da služi u bordu direktora Boinga 2009. godine i postao je predsednik krajem 2019. godine pre preuzimanja uloge izvršnog direktora.

Njegov prethodnik Denis Mulenburg je otpušten u decembru 2019. godine zbog načina na koji je upravljao sa dva smrtonosna sudara u kojima su učestvovali Boingovi avioni 2018. i 2019. godine, u kojima je poginulo 346 putnika i članova posade.

Od incidenta sa Alaska Airlines-om u januaru, proizvođač se našao pod obnovljenim regulatornim nadzorom Federalne uprave za vazduhoplovstvo i Nacionalnog odbora za sigurnost saobraćaja, pri čemu je NTSB pokrenuo posebnu istragu u martu o još jednom incidentu koji je uključivao „zaglavljenu“ papučicu na upravljaču repa Boinga 737 Max 8.

Boing dorađuje neisporučene 737 MAX-ove zbog pogrešnih rupa na trupu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.