Google je odlučio da zadrži kolačiće trećih strana u svom Chrome pregledaču, uprkos ranijim planovima da ih ukloni.
Na ovu odluku uticao je pritisak oglašivača, koji su zabrinuti da će uklanjanje kolačića ograničiti njihovu sposobnost personalizacije oglasa, čime bi postali zavisni od Google-ovih baza podataka.
Britanska Komisija za konkurenciju i tržišta (CMA) takođe je izrazila zabrinutost da bi uklanjanje kolačića moglo ometati konkurenciju u digitalnom oglašavanju.
Google je saopštio da će umesto uklanjanja kolačića, korisnicima omogućiti veću kontrolu nad njihovim podešavanjima privatnosti, dajući im mogućnost da prilagode svoja podešavanja u bilo kom trenutku.
Od 2019. godine, Google radi na inicijativi Privacy Sandbox, koja ima za cilj poboljšanje privatnosti na internetu uz podršku digitalnog poslovanja.
Kolačići omogućavaju veb sajtovima i oglašivačima da identifikuju korisnike i prate njihove navike pretraživanja, ali se takođe mogu koristiti za neželjeni nadzor.
U Evropskoj uniji, upotreba kolačića je regulisana GDPR-om, koji zahteva izričitu saglasnost korisnika za njihovo čuvanje.
Google nastavlja da sarađuje sa regulatorima, izdavačima i grupama za privatnost kako bi pronašao rešenje koje će zadovoljiti sve strane, piše Reuters.
Reakcije na ovu odluku su podeljene. Analitičarka Evelin Mičel-Volf istakla je da oglašivači sada neće morati da se prilagođavaju nagloj promeni i ukidanju kolačića.
S druge strane, Lena Koen iz Fondacije Electronic Frontier upozorava da kolačići mogu naneti štetu potrošačima, ciljanjem ranjivih grupa predatorskim oglasima.
„Odluka Google-a da zadrži kolačiće trećih strana direktna je posledica njihovog poslovnog modela zasnovanog na oglašavanju“, rekla je Koen.