Gubici kompanije Kroacija erlajns (Croatia Airlines) povećali su se usled manje putnika tokom prvog kvartala 2020. godine, što je rezultat i pandemije COVID-19 zabeležene u martu, prenosi portal Exyuaviation.
Hrvatski nacionalni avio-prevoznik je tokom prvog tromesečja imao neto gubitak od 14,6 miliona evra, što je oko 10 odsto više u odnosu na prvi kvartal 2019. godine.
U periodu od početka godine do kraja marta, ukupan prihod je opao za 3 odsto, na 32,7 miliona evra, dok su rashodi porasli za 1 odsto, na ukupno 47,2 miliona evra.
Iznos koji je avio-prevoznik potrošio na refundiranje karata je u odnosu na prošlu godinu povećan za čitavih 1,2 miliona evra.
„Uprkos pokretanja sistema vaučera, koje putnici mogu koristiti za buduća putovanja, očekuje se da će biti vraćen značajan broj neiskorišćenih karata, što će predstavljati još jedan udarac za poslovanje i likvidnost kompanije“, navodi se u saopštenju avio-prevoznika.
Kroacija erlajns upozorava da će se puni efekti koronavirusa osetiti tokom drugog kvartala, kada je avio prevoznik obustavio najveći deo svojih operacija.
Kompanija je bila jedna od retkih aktera na evropskom tržištu koji je pružao usluge tokom pandemije održavajući svakodnevnu liniju između Zagreba i Frankfurta.
Prihodi od turizma čine značajan deo hrvatskog BDP-u, dok su sektor turizma i saobraćaja najteže pogođeni pandemijom.