Kompanija HEINEKEN N.V. objavila je rezultate poslovanja za 2023, godinu kada je proslavila svoj 150. jubilej, a koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta.
U prilog tome govore i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 36.375 miliona evra, odnosno 4.9 odsto, organski rast neto prihoda (beia) 5.5, a po hektolitru 10.8 odsto, dok je rast ukupnih volumena piva uvećan za 3.4 odsto (isključujući Rusiju).
Osvrćući se na rezultate ostvarene u 2023. godini, Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije HEINEKEN N.V, istakao je da je ponosan na otpornost poslovanja, na tim koji je za to zaslužan, kao i na ostvaren progres u sprovođenju EverGreen strategije.
„Nakon uspešne 2022. godine, 2023. bila je izazovna, ali i pored toga uspeli smo da ostvarimo i zadržimo tržišni udeo u volumenu u više od polovine tržišta u kojima poslujemo, dok su performanse u volumenu rasle u svakom kvartalu. Zabeležili smo rast neto prihoda (beia) i operativnog profita (beia), a kad je reč o budućnosti, naš fokus će biti usmeren na dalji rast prihoda kroz nastavak ulaganja u brendove, inovacije, komercijalne kompetence i kanale distribucije ka potrošačima”, rekao je van den Brink.
Još neki od ključnih pokazatelja ostvarenih rezultata su bruto ušteda od 0.8 milijardi evra, 2.5 milijardi evra kumulativno u poređenju sa 2019. godinom; operativni profit od 3.229 miliona evra; organski rast operativnog profita od 1.7 odsto, marža operativnog profita (beia) 14.7 odsto; neto profit od 2.304 miliona evra, dok je zarada po deonici iznosila (beia) 4.67 evra. Prognoza za ovu, 2024. godinu, jeste organski rast operativnog profita (beia) – od niskih do visokih jednocifrenih procenata.
Heineken pivara Novi SadFoto: Heineken
Kad je reč o ukupnom volumenu piva, smanjen je za 4.7 odsto, budući da Vijetnam i Nigerija, kao tržišta pogođena izazovnim ekonomskim uslovima, predstavljaju više od 60 odsto ovog pada, dok je u volumenu na više od polovine svog tržišta kompanija HEINEKEN u 2023. godini ostvarila ili zadržala tržišni udeo. Prodaja Heineken® volumena piva porasla je za 2.5, a bez Rusije za 3.4. odsto.
U 2024, kao i u narednim godinama, kompanija HEINEKEN N.V. kroz svoje poslovanje nastojaće da ostvaruje viši, uravnoteženi rast, s ambicijom da postane najbolje digitalno povezani proizvođač piva. Ostaće usmerena na kontinuirano podizanje lestvice odgovornog i održivog poslovanja, kao i na dalje razvijanje svoje operativne strategije i kulture. Takođe, fokus će ostati na produktivnosti s ciljem finansiranja potrebnih ulaganja i poboljšavanja profitabilnosti i efikasnosti kapitala.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Affinity Partners ("Afiniti partners"), investicioni fond povezan sa Džaredom Kušnerom, zetom predsednika SAD Donalda Trampa, povukao se iz finansiranja ponude koju je Paramount Skydance ("Paramaunt") dao za...
Američka kompanija koja stoji iza pametnog usisivača Roomba, iRobot, podnela je zahtev za zaštitu od bankrota nakon što se suočila sa velikom kineskom konkurencijom i bila pogođena carinama.U okviru unap...
Gusti otrovni smog prekrio je danas Nu Delhi, podigavši nivo zagađenja vazduha na najgori nivo u poslednjih nekoliko nedelja, poremetivši putovanja i nateravši vlasti da uvedu najstrože mere zaštite.Više...
Više od 430.000 ljudi i dalje nema struju na području Odese zbog ruskog napada, saopštilo je danas ukrajinsko Ministarstvo energetike.Elektroenergetske kompanije su uspele da obnove snabdevanje strujom v...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.