Kompanija HEINEKEN N.V. objavila je rezultate poslovanja za 2023, godinu kada je proslavila svoj 150. jubilej, a koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta.
U prilog tome govore i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 36.375 miliona evra, odnosno 4.9 odsto, organski rast neto prihoda (beia) 5.5, a po hektolitru 10.8 odsto, dok je rast ukupnih volumena piva uvećan za 3.4 odsto (isključujući Rusiju).
Osvrćući se na rezultate ostvarene u 2023. godini, Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije HEINEKEN N.V, istakao je da je ponosan na otpornost poslovanja, na tim koji je za to zaslužan, kao i na ostvaren progres u sprovođenju EverGreen strategije.
„Nakon uspešne 2022. godine, 2023. bila je izazovna, ali i pored toga uspeli smo da ostvarimo i zadržimo tržišni udeo u volumenu u više od polovine tržišta u kojima poslujemo, dok su performanse u volumenu rasle u svakom kvartalu. Zabeležili smo rast neto prihoda (beia) i operativnog profita (beia), a kad je reč o budućnosti, naš fokus će biti usmeren na dalji rast prihoda kroz nastavak ulaganja u brendove, inovacije, komercijalne kompetence i kanale distribucije ka potrošačima”, rekao je van den Brink.
Još neki od ključnih pokazatelja ostvarenih rezultata su bruto ušteda od 0.8 milijardi evra, 2.5 milijardi evra kumulativno u poređenju sa 2019. godinom; operativni profit od 3.229 miliona evra; organski rast operativnog profita od 1.7 odsto, marža operativnog profita (beia) 14.7 odsto; neto profit od 2.304 miliona evra, dok je zarada po deonici iznosila (beia) 4.67 evra. Prognoza za ovu, 2024. godinu, jeste organski rast operativnog profita (beia) – od niskih do visokih jednocifrenih procenata.
Heineken pivara Novi SadFoto: Heineken
Kad je reč o ukupnom volumenu piva, smanjen je za 4.7 odsto, budući da Vijetnam i Nigerija, kao tržišta pogođena izazovnim ekonomskim uslovima, predstavljaju više od 60 odsto ovog pada, dok je u volumenu na više od polovine svog tržišta kompanija HEINEKEN u 2023. godini ostvarila ili zadržala tržišni udeo. Prodaja Heineken® volumena piva porasla je za 2.5, a bez Rusije za 3.4. odsto.
U 2024, kao i u narednim godinama, kompanija HEINEKEN N.V. kroz svoje poslovanje nastojaće da ostvaruje viši, uravnoteženi rast, s ambicijom da postane najbolje digitalno povezani proizvođač piva. Ostaće usmerena na kontinuirano podizanje lestvice odgovornog i održivog poslovanja, kao i na dalje razvijanje svoje operativne strategije i kulture. Takođe, fokus će ostati na produktivnosti s ciljem finansiranja potrebnih ulaganja i poboljšavanja profitabilnosti i efikasnosti kapitala.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U prvih devet meseci 2025. godine OTP Grupa je ostvarila izvanredne rezultate i potvrdila snažne finansijske performanse. Od početka godine ostvarena je kumulirana dobit nakon oporezivanja u iznosu od 86 mil...
Kompanija BAT uvela je na svojim prodajnim mestima inovativnu tehnologiju za procenu starosti kupaca, a sve u cilju sprečavanja prodaje duvanskih i nikotinskih proizvoda maloletnim licima.Reč je o napred...
Zapadni Balkan voli da se hvali svojim velikim potencijalima i u oblasti obnovljivih izvora energije koje zaista i ima, ali je i dalje jako daleko od energetske tranzicije, a svoj najveći potencijal - solarn...
Mađarski niskotarifni avio-prevoznik Viz Er (Wizz Air) saopštio je da je odložio isporuku 88 aviona naručenih od Erbasa (Airbus), prvobitno planiranih za 2030. godinu, do 2033. godine."Iako preostala knj...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.