Svet

31.01.2014. 09:20

Jutarnji list

Autor: Nova Ekonomija

Hrvatska želi saradnju sa Er Srbijom

Svet

31.01.2014. 09:20

Nova uprava zagrebačkog aerodroma pregovara o saradnji s Er Srbijom i Etihadom.

Aerodrom Zagreb završio je 2013. godinu sa 2,3 miliona putnika, što je 1,4 odsto manje nego godinu pre. Glavni krivac za to je Kroacija erlajnz, koja je smanjila broj letova na pojedinim rutama, zbog čega je ukupni broj raspoloživih sedišta smanjen za 10 odsto, rekao je juče novinarima Gonzalv de Kordu, predsednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ).

Kako prenosi „Jutarnji list“, hrvatski nacionalni avio-prevoznik je protekle godine na zagrebačkom aerodromu imao osam odsto manje putnika. Ukupni rezultat su poboljšale strane avio-kompanije, koje su u Zagreb dovele 10 odsto više putnika. 

Kordu je napomenuo kako imaju razumevanja za proces restrukturiranja Kroacija erlajnza i traženje strateškog partnera, ali i da strpljenje ima granice. 

Avioni Kroacija erlajnza trenutno obavljaju 60 odsto saobraćaja na aerodromu, a prema ugovoru s francuskim koncesionarom na aerodromu, Kroacija erlajnz ima povlašćen položaj za svoje avione na Plesu. 

Ipak, ukoliko broj putnika Kroacija erlajnza bude i dalje opadao, uprava aerodroma počeće da dovodi velik broj niskotarifnih kompanija koje će direktno konkurisati hrvatskom nacionalnom avio-prevozniku na „njegovim” linijama. 

Osim s niskotarifnim kompanijama, uprava aerodroma pregovara i s kompanijama koje će prema Zagrebu uvesti redovne linije tokom cele godine. Svesni su, kažu, da bi takav razvoj teško naštetio Kroacija erlajnzu, ali zadatak koncesionara je povećanje broja putnika, na šta se obavezao i ugovorom s državom. 

Već ove godine koncesionar bi trebalo da ostvari povećanje broja putnika od 8 odsto. Na pitanje da li je to realno uz ovakvo stanje Kroacija erlajnza, Kordu nije jasno odgovorio. 

Potvrdio je da je s KLM-om potpisan ugovor o uspostavljanju linije Zagreb – Amsterdam, a letovi počinju u junu. Pri kraju su i pregovori s ČSA o uspostavljanju linije Zagreb – Prag, kao i pregovori s jednom poljskom kompanijom. 

Kordu tvrdi da pregovaraju i s Er Srbijom i Etihadom, ali nije želeo da ulazi u detalje. Etihad je najavio da će od juna povezati Zagreb i Rim, što će biti udar na jednu od najisplativijih linija Kroacija erlajnza. 

U upravi aerodroma Zagreb očekuju da će na kraju godine imati 21 avio-kompaniju s redovnim linijama iz Zagreba umesto današnjih 18, uz niskotarifne kompanije. Sve to moglo bi da bude težak udarac za Kroacija erlajnz ako se ne pronađe strateški partner, a nije poznato kada bi tender mogao da bude raspisan. 

Kordu je takođe otkrio da su u toku pregovori s dve kanadske kompanije o uspostavljanju redovne interkontinentalne linije između Zagreba i najverovatnije Toronta. Ta linija mogla bi da bude uspostavljena 2015. godine. 

Hulia Sofuoglu, članica uprave aerodroma, rekla je i da se pripremni radovi za izgradnju novog terminala odvijaju kao što se predviđalo, a najavila je i rekonstrukciju postojeće aerodromske zgrade. 

U rekonstrukciju stare zgrade biće uloženo 3,5 miliona evra, a radovi bi trebalo da traju do jeseni. Broj šaltera za čekiranje biće povećan, obnoviće se prostor fri-šopa i sanitarni čvorovi. Prostor za odlazak na domaće letove proširiće se na prvi sprat, a biće obnovljeni i ugostiteljski objekti.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.