Vesti iz sveta

30.11.2023. 17:00

CNBC

Autor: Čedomir Savković

Huawei duplirao isporuke prema proizvođačima električnih vozila

Foto: Pixabay

Kineski telekomuinikacioni gigant Huawei duplirao je prodaju svojih tehnoloških rešenja proizvođačima električnih automobila. Od inteligentnih rešenja za auto-kompanije (uključuju i tehnologiju za nova električna vozila), Huawei je prihodovao milijardu juana (oko 140,1 miliona dolara).

Iako kompanija naglašava da ne planira da i sama počne da pravi vozila, partnerima dostavlja tehnološke komponente – kao što su operativni sistem Harmony OS i  drugu vozačku opremu – ali sada pomaže i stvaranje novih brendova električnih vozila, preneo je CNBC.

Huawei je ove nedelje potvrdio da sarađuje sa najmanje četiri tradicionalna proizvođača automobila u Kini na novim brendovima automobila, nakon vesti tokom vikenda o zajedničkom ulaganju sa kompanijom Changan Automobile u proizvodnji auto-tehnike.

Changan i Huawei su već partneri u razvoju električnog automobila Avatr, koji je predstavljen 2018. godine, a koji nastaje u saradnji sa takođe kineskom kompanijom, ogromnim proizvođačem baterija Contemporary Amperek Technology.

Novi Avatr SUV (terensko vozilo) i limuzina sada se prodaju za nešto više od 42.000 dolara po komadu.

Huawei takođe sarađuje i sa Chery (prisutna i u Srbiji) na brendu električnih automobila Luxeed, koji je u utorak otkrio detalje za svoju limuzinu S7.

„Kineski proizvođači automobila sa proizvodima koji nemaju tehnologiju koja je neophodna da bi učestvovali u tržišnoj utakmici, uspešno koriste Huaweie-vu tehnologiju kako bi popunili te praznine i veoma su srećni zbog toga,“ rekao je Tu Le, osnivač savetodavne kompanije  Sino Auto Insights sa sedištem u Pekingu.

Tencent, vlasnik kineske društvene mreže WeChat, tvrdi da sada snabdeva nemački BMW i neke druge proizvođače automobila neophodnom tehnologijom za „pametna“ vozila.

Kineska kompanija za pametne telefone i kućne aparate Xiaomi (Šaomi) takođe planira da predstavi sopstveni električni automobil u prvoj polovini sledeće godine.

Kompanija je krajem oktobra objavila novi operativni sistem pod nazivom HiperOS.

PREPOLOVLJENI PRIHODI

Prihod kompanije Huawei iz segmenta lične potrošnje prepolovio se otkako su SAD stavile kompaniju na crnu listu, koja joj ograničava kupovinu od američkih dobavljača. Zabrana, na primer, uključuje licencirani pristup najnovijim verzijama Google-ovog Android operativnog sistema.

Huawei je umesto toga objavio sopstveni sistem, nazvan Harmony OS.

U prvoj polovini godine, prihod koji je Huawei imao od potrošača iznosio je 103,5 milijardi juana (14,27 milijardi dolara), dok su inteligentna rešenja za auto-kompanije (uključuju i tehnologiju za nova električna vozila) ostvarila prihod od gorepomenutih milijardu juana.

Ostali prihodi od automobila takođe su uključeni u druge segmente poslovanja.

TRŽIŠTE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA

Huawei je krajem 2021. godine najavio marku automobila Aito, koju proizvodi Seres. Vozila, koja se često izlažu u Huaveijevim prodavnicama pametnih telefona širom Kine, dobila su na popularnosti. Kompanija tvrdi da je samo za model M5 već isporučeno više od 120.000 jedinica.

Iu je u utorak rekao da će Aito isporučiti oko 16.000 do 18.000 jedinica svojih M7 automobila u novembru, a više od 20.000 jedinica sledećeg meseca.

Kompanije od BYD-a do startap kompanije Li Auto zauzele su značajan udeo u rastu na kineskom tržištu novih energetskih vozila, kategoriji koja uključuje hibridne automobile i automobile na baterije. Tradicionalni strani proizvođači automobila kao što su Folksvagen i Tojota su se sporije prilagođavali.

Ove godine, prodor novih električnih vozila popeo se na više od jedne trećine novih putničkih automobila prodatih u Kini, prema Kineskom udruženju putničkih automobila.

Prihodi Huaveja opali za 29 odsto u 2021.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.