Kineska kompanija Huawei, čiju osnovnu delatnost čine telekomunikacije, svoju neto dobit povećala je za 144,5 odsto u 2023. godini, što je sama pripisila poboljšanju ponude proizvoda. Profit kompanije dostigao je 99,18 milijardi dolara, dok je rast prihoda iznosio 9,6 odsto na međugodišnjem nivou, piše CNBC.
Ovaj rast profitabilnosti, prema rečima kompanije, rezultat je uspostavljanja novih operacija i prodaje određenih delova poslovanja.
Posebno se izdvaja uspeh na tržištu pametnih telefona, gde je Huawei napravio značajan povratak sa modelom Mate 60 Pro.
Ovaj uređaj je bez mnogo pompe krajem avgusta lansiran u Kini, istakao se brzinom preuzimanja karakterističnoj za 5G mreže, uprkos ograničenjima u pristupu visokotehnološkim komponentama iz SAD-a od 2019. godine.
U poslednjem kvartalu 2023. godine, isporuke Huaweijevih pametnih telefona u Kini porasle su za 47 odsto u poređenju sa istim periodom prethodne godine, čime je kompanija zauzela četvrto mesto po tržišnom udelu, ispred Xiaomija.
Apple je zadržao prvo mesto sa rastom isporuka od oko šest odsto na godišnjem nivou, prema podacima analitičke agencije Canalys.
Osim u segmentu pametnih telefona, Huaweijev poslovni segment inteligentnih rešenja za automobile takođe je zabeležio izuzetan rast prihoda od preko 128 odsto na godišnjem nivou, dostigavši vrednost od 4,7 milijardi juana (oko 650 miliona dolara).
Kompanija prodaje softver i druge tehnologije proizvođačima automobila, a takođe je partner sa brendom električnih vozila Aito.
Segment Huawei potrošačke elektronike zabeležila je rast prihoda od 17,3 odsto, a ICT sektor i dalje predstavlja najveći deo prihoda kompanije sa oko 50 milijardi dolarra u 2023. godini (međugodišnji rast od 2,3 odsto). Prihodi od cloud usluga porasli su za skoro četvrtinu dostigavši 55,3 milijarde juana (7,6 milijardi dolara).
Ovi rezultati predstavljaju značajan oporavak za Huawei, koji je 2022. godine jedva stabilizovao svoje poslovanje, nakon što su prihodi u 2021. godini pali za preko 28 odsto, a profit za rekordne dve trećine, usled poskupljenja sirovina, pandemije u Kini i povećanih izdataka za istraživanje i razvoj.
Huawei širi Nova 12 liniju: Tri nova modela za međunarodno tržište