Inženjer zaposlen u kompaniji Boeing poslao je pismo američkom Kongresu u kom je upozorio na ozbiljne propuste u dizajnu Boingovih (Boeing) 777X mlaznih aviona, saznaje Sijetl Tajms.
Inženjer Kurtis Jubank je u pismu naveo da je nova nesreća samo pitanje vremena, ukoliko državni organi odobre upotrebu tog modela aviona.
Njegovo pismo, poslato ranije ovog meseca, tvrdi da nije dovoljno da se popravi samo MCAS sistem, za koji se zna da je odgovoran za dve avionske nesreće u Indoneziji i Etiopiji u kojoj je poginulo 346 osoba.
Iste probleme koje je 737 MAX 8 imao, sada ima i novi model 777X, nagovestio je inženjer.
„Ne sumnjam da su Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) i zakonodavci pod velikim pritiskom da omoguće 737 MAX-u da se što pre vrati u upotrebu i da se što pre da se utvrdi propust MCAS sistema. Međutim, s obzirom na brojne druge poznate nedostatke na avionu, biće samo pitanje vremena pre nego što će druga posada biti nadvladana propustom u dizajna koji je poznat Boingu, (što će dovesti) do besmislenog gubitka života„, rekao je Jubank Kongresu.
Sedam nedelja nakon drugog kobnog pada 737 MAX modela, inženjer je podneo internu žalbu u kojoj je naveo da je Boing odbacio sve planove za poboljšanje bezbednosti zbog fokusiranosti menadžmenta na raspored i troškove.
Takođe su insistirali da se neće razmatrati ništa što će zahtevati od pilota dodatnu obuku, prenosi Sijelt tajms.
Kurtis Jubank je u međuvremenu kritikovao i američku Federalnu upravu za vazduhoplovstvo zbog previda koji je doveo do odobravanja ovog modela mlaznog aviona.