
Netflix kupio Warner Bros
Kompanija Netflix objavila je da je postigla dogovor o kupovini Warner Bros Discovery (WBD), a kupovina uključuje i filmske i televizijske studije.Transakcija gotovinom i akcijama procenjena je na 27,75 ...
Nemački istraživači upozoravaju na rastući problem spam sadržaja u pretragama.
Foto: UnsplashNedavno objavljeno istraživanje tima nemačkih naučnika ukazuje na zabrinjavajući trend u pretraživačima: Internet pretraživači postaju sve lošiji usled preplavljenosti spam sadržajem i SEO tekstova (search engine optimization).
Istraživači su se fokusirali na pretrage proizvoda koje nude recenzije i preporuke za kupovinu, analizirajući skoro 7.400 upita na tri pretraživača: Google, Bing i DuckDuckGo.
Glavni zaključak istraživanja jeste da pretraživači imaju „značajne probleme“ sa takozvanim “affiliate” linkovima – plaćenim linkovima koji upućuju korisnike na prodavca.
Iako ukupan broj pregleda proizvoda sa “affiliate” linkovima nije ogroman, istraživači su utvrdili da su ovi pregledi preterano zastupljeni u rezultatima pretraga.
„Problem sa ovim linkovima leži u poverenju“, navode istraživači. Korisnici često veruju svojim pretraživačima, pa tako i ovi linkovi uživaju ovo poverenje, ne zbog kvaliteta već zbog visokog rangiranja upotrebom SEO alata.
Međutim, ovo stvara napetost između partnera, provajdera pretraga i korisnika, jer su „affiliate“ partneri skloniji dizajniranju web stranica sa ciljem optimizacije rangiranja, a ne ulaganju u kvalitetniji pregled sadržaja/proizvoda.
Stranice sa većim brojem „affiliate“ linkova i boljom optimizacijom češće se pojavljuju u rezultatima pretraga, ali često „(sadrže) manje kvalitetan tekst“, navode istraživači.
Izazovi se dodatno komplikuju sa sve većim prilivom sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom, što bi moglo dovesti do daljeg pada kvaliteta rezultata pretraga.
Portparol Google-a je za Business Insider izjavio da se studija „usko fokusira na sadržaj pregleda proizvoda“, te stoga ne odražava „ukupan kvalitet“ Google pretrage.
„Izvršili smo specifična unapređenja za rešavanje ovih problema – a sama studija ukazuje da se Google poboljšao tokom protekle godine i da bolje funkcioniše od drugih pretraživača“, izjavio je portparol.
Iako istraživači smatraju da ovaj problem „zaslužuje više pažnje“, trenutno ne vide očigledno rešenje.
„Marketing je delimično odgovoran za izgled online sadržaja danas… Potpuna zabrana verovatno nije rešenje“, izjavio je Janek Bevendorf, istraživački na Univerzitetu u Lajpcigu i koautor studije.
On dodaje i da mnogi legitimni sajtovi zavise od marketinga i SEO optimizacije kao važnog izvora prihoda.
„Na kraju, to može ostati igra mačke i miša“, zaključuje Bevendorf.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Kompanija Netflix objavila je da je postigla dogovor o kupovini Warner Bros Discovery (WBD), a kupovina uključuje i filmske i televizijske studije.Transakcija gotovinom i akcijama procenjena je na 27,75 ...

Savet Evropske unije (EU) i Evropski parlament postigli su dogovor o pravilima za postepeno ukidanje uvoza ruskog gasa za energetsku bezbednost i nezavisnost Evrope, saopštila je danas EU.Predsedavanje E...

Mađarska se neće saglasiti sa diktatom rukovodstva Evropske unije koje želi da potpuno zabrani isporuke nafte i gasa iz Rusije, izjavio je danas mađarski ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Peter Si...

Evropska preduzeća koja posluju u Kini ozbiljno su pogođena kineskim kontrolama prodaje strancima i mnoge rade na tome da se oslobode zavisnosti od Kine i diverzifikuju lance snabdevanja, posebno kada je reč...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE