Neprofitna organizacija „Unija zabrinutih naučnika“ (Union of Concerned Scientists – UCS) objavila je studiju u kojoj ukazuje da putovanja koja se zakazuju putem aplikacija Uber ili Lyft proizvode skoro 70% više gasova staklene bašte nego obične vožnje automobilom.
U izveštaju koji prenosi portal Electrek se dodaje da su gradovi u Sjedinjenim Američkim Državama postepeno, decenijama, regulacijom običnih taksi službi uspeli da smanje potrošnju goriva po pojedinačnom vozilu, ali da se pojava servisa za unajmljivanje vozača sve promenilo.
Uber je do sada obavio deset milijardi vožnji, a Lyft još milijardu, navodi Electrek.
Pored toga, korisnici se aplikacijama za zakazivanje vožnji sve češće služe umesto ekološki svesnijih načina putovanja, kao što su šetnja, bicikl ili javni saobraćaj, odnosno povećava broj vožnji koje prosečni automobil obavi dnevno.
Komparativno najviše emisija nastaje kada vozač ide da pokupi klijenta, odnosno kada se vozi sam do destinacije, a jedino rešenje koje UCS vidi jeste deljenje jedne vožnje između više stranaca.
„Kada dva putnika dele vozilo tokom barem polovine putovanja, u suštini se otklanja klimatska šteta koju proizvode aplikacije za zakazivanje vožnji, ili dva putovanja privatnim automobilom“, navodi se u istraživanju.
Dugoročno rešenje bila bi elektrifikacija svih Uber i Lyft vozila, navode naučnici, što bi umanjilo 68% emisija gasova staklene bašte.
Kurirske službe povećavaju ekološke probleme i gužve u saobraćaju