Vesti iz sveta

26.12.2014. 10:33

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Japan u recesiji, potrošnja sve manja

Potrošnja domaćinstava u Japanu u novembru je opala osmi mesec zaredom, i to 2,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.
To je ipak niži pad u odnosu na oktobar, kada je potonula za četiri odsto, pokazuje zvanična statistika.
Japanci su osetno smanjili potrošnju nakon povećanja stope PDV-a u aprilu, što je izazvalo i pad bruto društvenog proizvoda u drugom kvartalu za 1,7 odsto i za 0,4 odsto u trećem, čime je japanska privreda zašla recesiju, prenosi AFP. 
Među stavkama potrošnje koje su najoštrije smanjene, jesu zavisni troškovi stanovanja (oni na koje potrošač može da utiče), koji su 20,3 odsto manji nego u novembru prošle godine. 
Tako je opala potrošnja električne energije, goriva i vode 5,7 odsto, dok je kupovina nameštaja i ostale opreme za domove pala 4,5 odsto, a troškovi dokolice za 2,0 odsto. 
Nasuprot tome, porasli su izdaci za obrazovanje 6,9 odsto, za saobraćaj i komunikacije 1,8 odsto i za negu zdravlja 1,8 odsto. 
Kako navodi isti izvor, pre povećanja stope PDV-a, potrošnja japanskih domaćinstava je bila značajno povećana put za poslednjih 17 godina, da bi posle uvodjenja te mere ona osetno pala. Ni darežljiva budžetska politika, ni ultra labava monetarna politika japanske centralne banke nisu još u stanju da ovaj trend preokrenu. 
Za japanskog premijera Šinza Abea, koji je ponovo izabran na tu funkciju ove nedelje, 10 dana posle pobede njegove Liberalno-demokratske stranke, jedan od ključnih načina oporavka ekonomije jeste povećanje plata, pa je u tom cilju već okupio direktore kompanija, pozivajući ih da povećaju zarade zaposlenih.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.